اخبار لرستان

از ضرب‌الاجل استاندار به علوم پزشکی تا برخورد با خودروهای «شوتی»

روزهای بروجرد- ضرب‌الاجل استاندار به علوم پزشکی برای تعیین تکلیف کالاهای تملیکی و ضرورت برخورد با خودروهای «شوتی» از موارد مطرح شده در کارگروه مبارزه با قاچاق کالای لرستان بود.

به گزارش مهر، سید موسی خادمی استاندار لرستان در جلسه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سخنانی با اشاره به موضوع قاچاق دام، اظهار داشت: دام های مادر و مولدها که ارزش افزوده بالاتری دارند به استان های دیگر ارسال نشوند.

گوشت به صورت فرآوری از لرستان خارج شود

وی با بیان اینکه همچنین بقیه دام ها نیز سهم بندی شود و جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت استان موظف هستند که به طور مثال ۵۰ درصد آنها فرآوری شده و کشتار شده به استان های دیگر تحویل بدهند، افزود: در این راستا کشتارگاهها باید فعال شوند.

استاندار لرستان، تاکید کرد: این دو دستگاه ورود جدی داشته باشند و بخشی از دام ها به صورت فرآوری شده از استان خارج شود.

ضرورت برخورد شدید با ماشین های «شوتی»

خادمی در ادامه سخنان خود به ماشین های «شوتی» در سطح محورهای استان اشاره کرد و گفت: برخورد با این ماشین ها خیلی مهم است، این ماشین ها جدا از بحث قاچاقی که انجام می دهند، خطرناک هستند و هم خود را و هم بقیه را به خطر می اندازند.

وی، بیان داشت: هر چه نیروی انتظامی تدبیر می کند و اگر قرار است موضوع در شورای تامین استان بررسی شود به طور حتم انجام شود، پیشنهادات را به شورای تامین برای تشدید برخورد با این ماشین ها ارائه دهند.

استاندار لرستان، تاکید کرد: باید از روش های کنترلی، مراقبت های غیر محسوس و… برای برخورد با این ماشین استفاده شود چرا که جدا از بحث قاچاق، با سلامت مردم سر و کار دارند و عمدتاً خیلی خطرناک هستند و در جاده ها مانند یک بمب حرکت می کنند.

ضرب الاجل استاندار به علوم پزشکی

خادمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کالاهای غذایی و بهداشتی موجود در انبار تملیکی استان، عنوان کرد: این نوع کالا ها نباید در انبارها بمانند، ما انبار دار کسی نیستیم.

وی، تاکید کرد: سریعاً دانشگاه علوم پزشکی ظرف دو تا سه روز این کالاها را تعیین تکلیف کند، این کالاها یا معدومی هستند و یا اینکه قابل مصرف هستند، اگر قالب مصرف هستند سریع مصرف شوند، نباید کالاها از زمانی بیشتر در انبار بمانند.

استاندار لرستان، گفت: همچنین سیستم های سرمایشی موجود در انبار تملیکی را برای مناطق سیل زده استان اختصاص پیدا کنند، مجوزهای لازم در این رابطه گرفته شود تا برای این مناطق بتوان استفاده کرد.

نقاط آلوده به قاچاق شهر خرم آباد تعیین تکلیف شوند

خادمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی نقاط آلوده به قاچاق در سطح شهر خرم آباد مانند منطقه «تلوری»، گفت: فکری به حال این مناطق شود، یکی دو نقطه هستند که همه نیز آنها را می شناسند، به صورت ضربتی و اجرای طرحی این مناطق تعیین تکلیف شود، هر جلسه قاچاق کالا که برگزار می شود اعلام می شود که این مناطق مرکز قاچاق است.

وی، تاکید کرد: برای این مراکز جریمه های سنگین در نظر گرفته شود، به گونه ای تغییری آنجا به وجود بیاید که نام این مناطق در کشور کمرنگ شود.

استاندار لرستان همچنین با اشاره به سهمیه سوخت ماشین های کشاورزی استان، تصریح کرد: تصمیمات اتخاذ شده در این رابطه تا مهر ماه امسال عملیاتی شوند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close