حوادث

۳۵ ساله‌ها، بیشترین فوتی های تصادفات در ایران

روزهای بروجرد- رئیس گروه ترافیک استانداری خراسان شمالی گفت: مرگ براثر سوانح رانندگی در کشور ما در میانگین سنی ۳۵ سال است.

احسان رستمی کمند در گفت و گو با ایسنا اضافه کرد: از دست دادن این رده سنی از آسیب‌های اجتماعی است؛ باید در این سن از این نیروها به عنوان نیروهای مولد استفاده شود و متأسفانه به علت نبود ایمنی حمل و نقل، این جوانان از دست داده می‌شوند.

به گفته وی، از سال ۸۰ تا ۸۴ شاهد افزایش تلفات جاده‌ای بوده‌ایم اما با گذشت زمان و انجام کارهای مناسب، این آمار رو به کاهش است، چرا که از ۲۸ هزار نفر فوتی سوانح رانندگی به ۱۶ هزار و ۲۰۰ نفر رسیده‌ایم که البته این آمار نیز زیاد است.

رستمی کمند با تاکید بر اینکه انجام فعالیت‌های فرهنگی در این زمینه بسیار کمک کننده است، اظهار کرد: پنج ردیف برای ایمنی حمل و نقل تعریف شده است که یکی از این موارد وجود وسایل ایمن حمل و نقل در کشور است که باید به این مسئله توجه جدی شود و نباید یک سهل انگاری کوچک موجب از دست رفتن یک شخص شود.

رئیس گروه ترافیک استانداری خراسان شمالی عنوان کرد: باید به اقدامات پیش بیمارستانی اهمیت داده شود؛ اگر شخصی دچار سانحه می‌شود شرایط پیش بیمارستانی باید به گونه‌ای باشد که بتواند جان شخص دچار حادثه شده را نجات دهد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close