اخبار لرستان

پاکسازی بزرگ‌ترین انارستان متمرکز کشور

روزهای بروجرد- مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: کار پاکسازی انارستان تنگ سیاب تقریباً تمام شده است.

عبدالله موموندی در گفت‌وگو با ایسنا، خاطرنشان کرد: از ۲۹ فروردین پویش مردمی نجات انارستان تنگ سیاب و انجیرستان معمولان تشکیل شد.

وی ادامه داد: این کار با همکاری بسیج سازندگی سپاه استان، ستاد سازمان‌های مردم نهاد، سازمان بسیج مهندسین کشاورزی، اداره کل محیط زیست، مدیریت باغبانی و همچنین مدیریت آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی لرستان اجرا شد.

موموندی اضافه کرد: در این امر، آستان قدس رضوی، خیرین سراسر کشور، نیروهای جهادی، روحانیون و صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان پای کار بوده و الان هم در حال فعالیت هستند.

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی لرستان یادآور شد: به دنبال این پویش ۱۳۰۰ نیرو وارد این دو منطقه شده که به طور متوسط ۵ تا ۷ روز یعنی حدود ۶ هزار نفر ساعت در منطقه بوده‌اند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر نیز ۵۴۰ نیروی جهادی مشغول کار پاکسازی این دو منطقه هستند و فعالیت‌های خیلی خوبی دارند.

موموندی گفت: هدف ما پاکسازی و آماده کردن ۱۰۰ هکتار از انجیرستان و ۵۰ هکتار انارستان بوده که کار انارستان تنگ سیاب تقریباً تمام شده است و تلاش می‌کنیم تا عید فطر به طور کامل کار هر دو باغات را تمام کنیم.

به گزارش ایسنا، انارستان تنگ سیاب، بزرگ‌ترین انارستان متمرکز کشور و انجیرستان معمولان نیز قطب تولید انجیر سیاه کشور است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close