اخبار لرستان

کشتارگاه‌های دام در تملک ۴ شهرداری استان لرستان به سیستم پیش سرد مجهز نشده اند

روزهای بروجرد- مدیرکل دامپزشکی لرستان از عدم تجهیز ۴ کشتارگاه دام در تملک شهرداری‌های استان به سیستم «پیش سرد» انتقاد کرد.

به گزارش مهر، زینب محمدخانی در جلسه بررسی مشکلات کشتارگاه‌های دام لرستان در سخنانی با اشاره به بررسی وضعیت احداث پیش سرد در کشتارگاه‌های دام استان، اظهار داشت: در حال حاضر چهار کشتارگاه دام در خرم آباد، کوهدشت، الشتر و نورآباد مجهز به سیستم پیش سرد هستند.

وی با بیان اینکه مالکیت این چهار کشتارگاه بر عهده بخش خصوصی است، عنوان کرد: ولی سایر کشتارگاه‌های در تملک شهرداری‌های استان متأسفانه بحث سیستم پیش سرد آنها فعال نشده است.

مدیرکل دامپزشکی لرستان، بیان داشت: دامپزشکی با این معضل و مشکل مواجه بوده و هنوز اقدامات لازم از سوی این شهرداری‌ها صورت نگرفته است.

محمدخانی با تاکید بر اینکه کشتارگاه‌های دورود، بروجرد، ازنا، الیگودرز و پلدختر در تملک شهرداری‌ها هستند، عنوان کرد: از این تعداد فقط بحث ایجاد سیستم پیش سرد را در کشتارگاه پلدختر داشته‌ایم.

وی با اشاره به اهمیت ایجاد سیستم پیش سرد در کشتارگاه‌های دام و همچنین برگزاری جلسات متعدد در این رابطه، تصریح کرد: در شهرستان ازنا با تمام پیگیری‌های صورت گرفته سیستم پیش سرد کشتارگاه ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرکل دامپزشکی لرستان، بیان داشت: سیستم پیش سرد کشتارگاه‌های دام بروجرد و الیگودرز نیز در مرحله ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی هستند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close