اخبار بروجردویژه ها

شهردار بروجرد مطرح کرد: ضعف بسترهای نشاط اجتماعی در بروجرد/ پارک‌های بزرگ احداث می‌شود

روزهای بروجرد- کمبود بسترهای نشاط اجتماعی در بروجرد، پیگیری ایجاد پارک‌های بزرگ، ترویج ورزش همگانی و ایجاد ایستگاه ویژه ورزش بانوان از جمله موارد مطرح شده در ستاد ساماندهی امور جوانان بروجرد بود.

عکس محمد سازگار

به گزارش مهر، رحیم جافری شهردار بروجرد در ستاد ساماندهی امور جوانان بروجرد در محل فرمانداری ویژه شهرستان اظهار داشت: در حال حاضر مردم به نشاط اجتماعی نیاز دارند که متأسفانه در این زمینه در بروجرد کمبود وجود دارد به طوری که در شهرهای دیگر معاونت فرهنگی شهرداری، آمفی تئاتر رو باز و امکانات تفریحی زیادی وجود دارد اما در بروجرد این موارد هنوز ایجاد نشده است.

ایجاد سازمان ورزشی، فرهنگی و هنری در شهرداری بروجرد

وی با بیان اینکه دنبال ایجاد سازمان ورزشی، فرهنگی و هنری در شهرداری بروجرد هستیم، افزود: برگزاری پیاده روی خانوادگی اغلب در پارک‌های بروجرد امکان پذیر است که به طور نمونه پارک بانوان بروجرد را اخیراً از بخش خصوصی گرفتیم و در اختیار بانوان همکار مأمور قرار دادیم.

باید تلاش کنیم فرهنگ دوچرخه سواری در بین شهروندان نهادینه شود

شهردار بروجرد تصریح کرد: با توجه به اهمیت نشاط اجتماعی و رفاه حال شهروندان پیگیر ایجاد چند پارک بزرگ‌تر امنیت پذیر به منظور ورزش آقایان و خانم‌ها در سطح شهر هستیم.

جافری ادامه داد: همچنین برای جلوگیری از آلودگی هوا و ترافیک در سطح شهر باید تلاش کنیم فرهنگ دوچرخه سواری در بین شهروندان نهادینه شود و مردم با دوچرخه تردد کنند و کمتر از خودروهای شخصی استفاده کنند.

وی، استقرار میزهای تنیس و بدمینتون در پارک‌های سطح بروجرد، ایجاد پیست دوچرخه سواری و موتور سواری را از دیگر برنامه‌های در دستور کار شهرداری عنوان کرد و افزود: در ایجاد این برنامه‌ها باید تأمین اعتبار داشته باشیم تا بتوانیم در جهت نشاط اجتماعی شهروندان قدم برداشته و ورزش‌های همگانی را احیا کنیم.

ایستگاه ورزش ویژه بانوان ایجاد شود

سعید رشنو رئیس اداره ورزش و جوانان بروجرد نیز در این جلسه ادامه داد: ایران در زمینه ورزش همگانی نسبت به دیگر کشورها عقب است.

وی با بیان اینکه متأسفانه مردم در انجام ورزش‌های همگانی مشارکت ضعیفی دارند، تصریح کرد: باید برای بانوان در پارک‌ها ایستگاه‌هایی تعبیه شود تا بهتر بتوانند به ورزش بپردازند و گرنه در حال حاضر در زمینه ورزش همگانی نمی‌توانیم نمره خوبی داشته باشیم.

شهرداری بروجرد همچنان با مشکلات مالی دسته و پنجه نرم می‌کند

عبدالرحیم رحیمی فرماندار بروجرد نیز در این جلسه اظهار داشت: شهرداری بروجرد می‌تواند در راستای ایجاد نشاط اجتماعی فعالیت‌ها و برنامه‌های خوبی برای شهروندان اجرا کند اما متأسفانه به دلیل مسائل حاشیه‌ای و شلوغی کار فراغ بالی وجود ندارد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر شهرداری بروجرد مبلغ ۵۸ میلیارد تومان به تأمین اجتماعی بروجرد و ۱۸ میلیارد تومان به دارایی بدهکار است و همچنان با مشکلات مالی دسته و پنجه نرم می‌کند.

به گفته فرماندار بروجرد، اجرای ورزش‌های بومی محلی می‌تواند در ایجاد نشاط اجتماعی و ارتقا روحیه مردم به ویژه جوانان مؤثر باشد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close