اخبار بروجرد

سد گلرود سالهاست که متوقف است

روزهای بروجرد- نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی گفت: حقابه ما از سد کلان مطالبه جدی مردم است.
به گزارش ایسنا، عباس گودرزی در جلسه با وزیر نیرو که با حضور استاندار، مجمع نمایندگان، مدیران ارشد کشور و استان در حوزه آب و با موضوع سدسازی برگزار شد، اظهار کرد: مردم از این جلسه نتیجه می‎خواهند این رفت و آمدها باید مثمر ثمر باشد و وزیر باید تصمیم بگیرد.
وی تصریح کرد: مگر خون مردم شهرستان بروجرد کمرنگ‎تر از مردم دیگر شهرهای مسیر جریان آب است که مردم ما بی‎بهره باشند، کشت کشاورزان ما دیمی با بهره‎وری پایین باشد اما شهرهای بعد از ما کشاورزی آبی با برداشت ۴ برابر داشته باشند.
نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از پیگیری‎ها و اقدامات قبلی شما و معاونین محترمتان در خصوص احیای سد شهید بروجردی تشکر می‎کنم و انتظار دارم این مسیر ادامه یابد.
گودرزی اضافه کرد: تخصیص کشاورزی سد آبسرده را باید کامل بدهید و کوتاهی در این مسئله جفا در حق مردم و کشاورزان حوزه انتخابیه است.
وی بیان کرد: کارشناسان و معاونان شما می‎گویند سد گلرود توجیه فنی ندارد پس اگر توجیه فنی ندارد چگونه دو فاز مطالعات آن انجام گرفته اما سالهاست که متوقف است؛ درخواست ما اعزام تیم مجدد جهت بررسی و پیگیری سد گلرود است.
نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس ادامه داد: حقابه ما از سد کلان مطالبه جدی مردم است که باید تخصیص داده شود؛ از سکوت و بی‎خبری و غفلت مسئولان وقت سوءاستفاده شده و در حوزه آبریز ما سدی ساخته‎اند که سهم ما صفر است در حالی‎که مردم ما به آن آب محتاج هستند.
به گفته وی، زمانی، وقتی ما برای سدهایمان پیگیری می‎کردیم متهم می‎شدیم به بی‎سوادی و می‎گفتند دوران سد سازی سپری شده و ساخت سد منسوخ شده است اما سیلاب اخیر به همه ثابت کرد که آنها اشتباه فکر کرده‎اند.
وی اظهار کرد: اگر سدهای بروجرد در گذشته ساخته می‎شد امروز شاهد این همه خسارات در شهرهای مسیر روان آبها نبودیم.
به گزارش ایسنا، به دستور وزیر نیرو مقرر شد مطالب ذکر شده صورتجلسه و پیگیری شود.
تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close