اخبار لرستان

رئیس کل دادگستری لرستان: پای اعضای شوراهای شهر به دادگاه کشیده می شود/پرونده های خطای پزشکی رو به افزایش است

روزهای بروجرد- رئیس کل دادگستری لرستان با اشاره به برخی از تخلفات صورت گرفته در شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی شهری در استان، گفت: ممکن است پای برخی از اعضای شورای شهرها به دادگاه کشیده شود.

به گزارش مهر، جعفر بدری در شورای قضائی لرستان در سخنانی با اشاره به تخلفات موجود در برخی از بیمارستان‌های استان، اظهار داشت: آقای رئیس دانشگاه علوم پزشکی شما نمی‌توانید اعمال مقررات کنید از دستگاه‌های دیگر کمک بگیرید، وقتی که تخلفاتی ارائه می‌شود، چرا ملاحظه می‌کنید؟ چرا وقتی می‌گویند در فلان بیمارستان آمار تلفات بالا است چرا رسیدگی نمی‌شود؟ این مربوط به نظام پزشکی هم هست، چرا باید چهار سال یک پرونده در نظام پزشکی رسیدگی شود؟

جایی که وابستگی به شخص و اشخاص ذی نفوذ وجود دارد قانون زیر پا گذاشته می‌شود

وی در ادامه با بیان اینکه باید چاره اندیشی لازم برای این پرونده‌ها صورت گیرد، گفت: این پرونده‌ها سریع رسیدگی شود تا از این حوادث در بیمارستان‌های استان پیشگیری شود.

رئیس کل دادگستری لرستان با بیان اینکه برخی دستگاه‌ها نمی‌توانند اعمال حاکمیت کنند، گفت: یک سیستم اداری شکل گرفته که مدیر اداره برای حفظ موقعیت خود مجبور است که برخی از قوانین را نادیده بگیرد، چرا که فلان آقا توقع دارد، فلان آقا در عزل و نصب دخالت می‌کند و تا وقتی این سیستم اداری را داریم حتم بدانید که در اعمال مقررات و مسائل حاکمیتی ما مشکل داریم.

بدری با تاکید بر اینکه این سیستم باید کنار گذاشته شود، ادامه داد: یک مدیر که در یک شهرستان تعیین می‌کنید باید با اعتماد به نفس کار کند، باید بداند که دستگاه او را حمایت می‌کند، فلان مقام سیاسی و اجرایی نمی‌تواند علیه او توطئه و جوسازی کند، با قاطعیت کار خود را از انجام دهد، جلوی تخلفات را بگیرد و آنها را به موقع گزارش دهد.

وی، تصریح کرد: اما اگر مدیر احساس کند که برای او حاشیه درست می‌شود، برای او گزارش تهیه می‌شود، از طرف فلان شخص ذی نفوذ برایش مشکل درست می‌شود مجبور است که تبعیض قائل شود، در جایی که وابستگی به شخص و اشخاص ذی نفوذ وجود دارد به طور حتم قانون زیر پا گذاشته می‌شود.

ممکن است پای برخی از اعضای شورای شهرها به دادگاه کشیده شود

رئیس کل دادگستری لرستان، تاکید کرد: معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری در این زمینه ورود پیدا کند و بررسی کند که تخلفات در حال افزایش است یا کاهش، اگر در حال افزایش بود علت را ریشه یابی کند و تخلفات را به دادگستری و بازرسی گزارش دهد.

بدری در ادامه با اشاره به اینکه در حوزه تخلفات دولتی در دو حوزه احساس نگرانی داریم، افزود: اول علوم پزشکی و دیگری قضیه شهرداری و شورای شهر است.

وی با بیان اینکه در قضیه شهرداری‌ها و شوراهای شهر برخی از دادستان‌ها تخلفات را گزارش کرده‌اند، افزود: در قراردادهایی به اموال عمومی اجحاف شده و زد و بندهایی در حوزه تنظیم قرار دادها صورت می‌گیرد، برخی از پرونده‌ها در این زمینه از سوی برخی از دادستان‌ها در حال رسیدگی است و ممکن بوده که پای برخی از اعضای شورای شهرها به دادگاه کشیده شود.

رئیس کل دادگستری لرستان با طرح این سوال که چرا برخی اینقدر جدیت به خرج می‌دهند که مثلاً فلان عضو برود و فلان عضو بیاید، فلان عضو سلب صلاحیت شود، کسی دیگر جای او بیاید؟ ادامه داد: حتماً یک منفعتی برایشان وجود دارد، به طور حتم منافعی دارند که این همه فشار می‌آورند.

بدری با تاکید بر اینکه بارها اعلام کرده‌ایم قراردادهای شهرداری باید شفاف باشد، ادامه داد: اگر ببینیم رابطه‌ای بین طرف قرار داد با اعضای شورای شهر یا شهردار وجود دارد باید نسبت به آن مشکوک شویم و آن را پیگیری کنیم.

ماجرای قرار داد میلیاردی و نسبت طرف قرار داد با عضو شورای شهر

وی با اشاره به اینکه برخی مواقع شکل قرار داد صحیح است ولی مناقصه و یا مزایده به شکلی برگزار می‌شود که یک نفر فقط می‌تواند در آن شرکت کند، گفت: نمونه آن را نیز داریم که از سوی دادستان در حال بررسی است.

رئیس کل دادگستری لرستان، بیان داشت: قرار داد میلیاردی تنظیم شده و این قرار داد میلیاردی به گونه‌ای برگزار شده که یک نفر بتواند برنده این قرار داد شود و آن یک نفر با یکی از اعضای شورای شهر نسبت دارد.

بدری، تاکید کرد: تمام قرار دادهای پیمانکاری شامل فضای سبز، دفن زباله، پروژه‌ها، واگذاری‌ها و… باید شفاف باشند و در اختیار دادگستری قرار گیرند، آنها باید بررسی شوند، ما در شرایطی نیستیم که منابع را هدر بدهیم، در شرایطی نیستیم که دست روی دست بگذاریم به خاطر سو مدیریت، زیاده خواهی برخی مدیران و… برای کشور مشکل ایجاد شود، چرا که این امر موجب سلب اعتماد مردم می‌شود.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close