اخبار بروجرد

بروجردی خبر داد: پیگیری مشکلات واحدهای تولیدی بروجرد/ایران درجنگ اقتصادی پیروز است

روزهای بروجرد- نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی گفت: پیگیری مشکلات واحدهای تولیدی تعطیل بروجرد و تعیین تکلیف آن‌ها در حال انجام است.

علاء الدین بروجردی در گفت و گو با مهر در رابطه با وضعیت نامناسب واحدهای تولیدی بروجرد و تعطیل شدن تعداد زیادی از آنها، اظهار داشت: این وضعیت تنها به بروجرد اختصاص نداشته بلکه در سطح لرستان وضعیت واحدهای مهم تولیدی بدتر از بروجرد است.

وی با بیان اینکه همتای نساجی بروجرد یعنی پارسیلون خرم آباد، که امروز شاهد تعطیلی کامل آن هستیم، افزود: نساجی بروجرد روز به روز رشد پیدا کرده و در حال حاضر حدود هزار کارگر دارد و ماشین آلات جدیدی که وارد کرده‌اند در حال نصب هستند و چند صد نیروی کارگر نیز به این مجموعه اضافه خواهد شد.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین کاشی جم که با پی گیری های متعدد در آستانه بازگشایی است و بزودی جلسه‌ای در محل کارخانه برگزار خواهیم کرد که امید است بتوانیم این واحد را از حالت رکود بیش از دو سال خارج کنیم تا مجدد رضایت کارگران زحمت کش را ایجاد کنیم.

بروجردی ادامه داد: سامان کاشی بروجرد را هم مرتب پی گیری می‌کنیم؛ در حال حاضر یک دعوای عمیق و طولانی با سیستم بانکی دارند که شکایت به مراجع قضائی کشیده شده که در مرحله اول بانک محکوم شد و اگر این محکومیت مجدد تأیید شود ده‌ها میلیارد تومان بانک باید خسارت پرداخت کند و این خسارت‌ها به راحتی می‌تواند سامان کاشی را مجدد احیا کند که این موضوع نقطه امیدی برای واحد تولیدی به حساب می‌آید.

وی، گفت: البته در کنار رسیدگی به واحدهای تعطیل شده و یا راکد بروجرد سیاست بعدی توسعه این واحدهای تولیدی است که در مورد نساجی این اتفاق می‌افتد.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نکته مهم دیگر ایجاد واحدهای تولیدی جدید است که پروژه سیلیکون متال بروجرد یکی از این نمونه‌ها است که در این رابطه ده‌ها جلسه برگزار کرده‌ایم و سازه‌ها آماده هستند؛ هیئتی به چین اعزام و قرار داد ماشین آلات منعقد شده است و اگر حادثه خاصی رخ ندهد این پروژه امسال می‌تواند شکل عملیاتی به خودش بگیرد و در این صورت می‌تواند نیرو جذب کند.

بروجردی در سخنانی با اشاره به اقدامات اخیر آمریکا علیه ایران، ادامه داد: علی رغم اینکه آمریکا و ترامپ کوته فکر به تصور واهی خودش می‌توانند با فشار سیاسی، بین المللی و تحریم‌های جدید و کاهش صادرات نفت به ایران ضربه بزند، باید بداند که همانند جنگ نظامی ملت ایران در جنگ اقتصادی نیز پیروز خواهند شد.

وی یادآور شد: آمریکا که یکبار در جنگ نظامی در مقابل ایران شکست خورد مطمئن باشد در جنگ اقتصادی نیز شکست می‌خورد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close