لرستان

استاندار لرستان: آثار اشتغال های از دست رفته بر اثر سیل به مرور نمایان می شود

روزهای بروجرد- استاندار لرستان گفت: با فروکش کردن ابعادی از سیل آثار اشتغال های از دست رفته بر اثر این حادثه به مرور ظاهر می شود و بسیاری از بیکاری ها نیز در بلند مدت نمایان می شود.

به گزارش ایرنا سید موسی خادمی در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوص و ستاد رونق تولید با حضور وزیر صنعت ، معدن و تجارت در محل استانداری افزود:در شرایط کنونی لرستان سیلزده معمولی نیست و باید به صورت ویژه دیده شود تا بتوان بخشی از خسارتهای سیل را جبران کرد.

وی اظهار داشت: پیشنهاد می شود مناطق سیلزده به ویژه لرستان در توزیع اعتبارات متمرکز سال ۹۸ به صورت خاص دیده شوند چرا که باید منابع مشخصی برای جبران سیل در اختیار قرار گیرد.

وی ادامه داد: لرستان از حیث سرمایه گذاری دولتی پس رفت داشته و تعداد بسیاری صنایع بزرگ دولتی همچون پارسیلون و چرم و پوست در ۱۰ سال اخیر دچار مشکل و تعطیل شده اند.

استاندار لرستان گفت: با توجه به درآمد سرانه ضعیف در استان امکان سرمایه گذاری درون زا وجود ندارد و توان استان محدود است بنابراین باید با ایجاد زیرساخت های لازم و تخصیص امتیازهای ویژه سرمایه گذاری به لرستان ، نسبت به توسعه این منطقه اقدام شود.

خادمی با انتقاد از عدم ایجاد شرایط ترجیحی سرمایه گذاری در لرستان افزود: قانون هایی برای سرمایه گذاری در مناطق کمتر توسعه یافته وجود دارد که انتظار می رود ایدرو و ایمیدرو با استفاده از این مزیت ها فعالیت های اقتصادی بزرگی در استان انجام دهند.

وی همچنین خواستار امتیازات ویژه سرمایه گذاری در لرستان شد و ادامه داد: در زمان وزیر قبلی وزارت صمت اطمینان خاطر برای اجرای منطقه اقتصادی بروجرد و دستور سرمایه گذاری ۵۰ میلیارد ریال در این خصوص صادر شد اما با تغییرات وزارتخانه این طرح متوقف مانده که مردم انتظار دارند پس از سال ها تعیین تکلیف شود.

***حضور رییس جمهوری در لرستان مثمر ثمر بود
استاندار لرستان همچنین در خصوص انتقاد برخی افراد نسبت به سفر رییس جمهوری به لرستان و کوتاه بودن زمان این سفر گفت: قرار بود دکتر روحانی در سه استان حضور یابند که البته بیشترین زمان حضور وی در لرستان بوده است.

خادمی افزود: بر خلاف برخی سخنان در خصوص بازدید هوایی دکتر روحانی از مناطق سیلزده لرستان اما وی در ۲ نقطه به صورت مستقیم با مردم دیدار و با حضور در چادرهای اسکان با آنان گفتگو کرد.

وی تاکید کرد:‌رییس جمهوری در زمان حادثه و بارها پس از آن با تماس های تلفنی مکرر پیگیر وضعیت استان بود و قبل از سفر نیز گزارش کاملی از آخرین وضعیت را دریافت کرد.

وی تاکید کرد: مردم اطمینان یافتند که رییس جمهوری به لرستان توجه دارد و در جلسه ستاد بحران نیز تصمیم های خوبی گرفته شد.

استاندار لرستان تصریح کرد: رییس جمهوری در این جلسه علاوه بر دستور تسریع کمک ها به مردم تاکید کرد به جای دادن مبالغ نقدی به سیلزدگان کالاهای مورد نیاز آنها خریداری شود که این مهم مصوب شده و به گفته وزیر کشور ۱۷۰ هزار بسته کالایی برای مناطق سیلزده آماده شده است.

خادمی افزود: جلسات ستاد بحران با موضوع سیل و اطلاع رسانی به مردم به صورت مرتب انجام شد و اکنون نیز پرداخت تسهیلات معیشتی و اسکان موقت آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۰ پل بزرگ در مناطق سیلزذه در حال نصب می باشد ادامه داد: مشکل زمین برای تاسیس روستاهای جدید در بسیاری از مناطق حل شده و تامین مابقی زمین ها در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه جبران خسارت های سیل زمانبر است گفت: اطلاع رسانی خدمات انجام شده ضعیف است که باید بیشتر و تقویت شود تا مردم بدانند دولت در کنار انها است و هرچه در بخش مردمی تعهد داده عمل می کند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close