ورزش

اروپا در تسخیر انگلیسی‌ها!

روزهای بروجرد- تیم‌های انگلیسی فینال مهمترین رقابت‌های باشگاهی اروپا را برگزار خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، پایان فصل (۱۹-۲۰۱۸) در رقابت‌های اروپایی متفاوت خواهد بود چون قرار است فینال‌های لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا را تیم‌های انگلیسی برگزار کنند. لیورپول، تاتنهام، آرسنال و چلسی این هفته با شکست حریفانشان به دیدارهای نهایی صعود کردند تا فوتبال انگلیس شاهد بهترین روزهای خود باشد.

لیورپول سه‌شنبه شب در آنفیلد به مصاف بارسلونا رفت و توانست شکست ۳ بر صفر دیدار رفت را با پیروزی ۴ بر صفر جبران کند. شاگردان یورگن کلوپ با درخشش اوریگی و فاینالدوم معجزه آنفیلد را به نام خود ثبت کردند و اجازه ندادند تنها نماینده اسپانیا در نیمه نهایی، به فینال صعود کند (پس از سال‌ها اسپانیا در دیدار نهایی لیگ قهرمانان نماینده ندارد).

یک شب بعد، تاتنهام معجزه دیگری را رقم زد. شاگردان پوچتینو توانستند شکست خانگی یک بر صفر را جبران کنند و راهی فینال شوند. این اتفاق در حالی رخ داد که تاتنهام نیمه نخست دیدار برگشت را با شکست ۲ بر صفر به پایان رسانده بود و کمتر کسی تصور می‌کرد این تیم بتواند آژاکس شگفتی‌ساز را شکست دهد. لوکاس مورا توانست در دقایق ۵۵ و ۵۹ دبل کند و بازی را به تساوی بکشاند. بازیکن برزیلی در لحظات پایانی دروازه آژاکس را برای سومین بار باز کرد تا بهترین شب دوران فوتبالی‌اش را تجربه کند. او با گل‌هایش باعث شد تاتنهام برای نخستین بار به فینال لیگ قهرمانان صعود کند.

روزهای خوش تیم‌های انگلیسی ادامه یافت و دو نماینده دیگر انگلیس، پنج‌شنبه شب در نیمه نهایی لیگ اروپا راهی فینال شدند. آرسنال به راحتی والنسیا را با نتیجه ۴ بر ۲ شکست داد و با مجموع پیروزی ۷ بر ۳ به دیدار نهایی راه یافت. اوبامیانگ در این بازی درخشید و هت‌تریک کرد.

در بازی هم‌زمان، چلسی به مصاف اینتراخت فرانکفورت رفت و تنها توانست نتیجه بازی رفت یعنی تساوی یک بر یک را تکرار کند. دو تیم در وقت‌های اضافه گلی به ثمر نرساندند و برنده در ضربات پنالتی مشخص شد. در نهایت چلسی با درخشش کپا (دروازه‌بان اسپانیایی) به فینال لیگ اروپا صعود کرد.

به نوشته میستر چیپ (کارشناس اسپانیایی) هرگز فینال ۱۰۰ درصد انگلیسی برگزار نشده بود. بر این اساس برنده سوپرجام اروپا هم یک تیم انگلیسی خواهد بود. در طول تاریخ تنها دو کشور توانسته بودند این کار را انجام دهند. در فصل ۶۲-۱۹۶۱ تیم‌های اتلتیکو مادرید، بارسلونا، رئال مادرید و والنسیا به فینال لیگ‌های اروپایی صعود کردند.

در سال ۹۰ هم فیورنتینا، میلان، یوونتوس و سمپدوریا با رسیدن به فینال، سال درخشان فوتبال ایتالیا را رقم زدند.

به گزارش ایسنا، فینال‌های تمام انگلیسی به حکمرانی تیم‌های اسپانیایی در سال‌های اخیر پایان داد. سوپر جام سال گذشته تمام اسپانیایی بود و اتلتیکو مادرید با شکست رئال مادرید، فاتح این جام شد. مادرید زین‌الدین زیدان در سه سال اخیر سه بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد و چند سال پیش سویا به همراه اونای امری چنین رکوردی را در لیگ اروپا به ثبت رساند.

اسپانیا در این فصل در فینال‌های اروپایی تنها یک نماینده دارد. ورزشگاه واندا متروپولیتانو (استادیوم اتلتیکو) میزبان دیدار نهایی لیگ قهرمانان خواهد بود. فینال لیگ اروپا در باکو برگزار می‌شود.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close