اخبار جهان

آماده‌باش در کویت/ تشدید تدابیر امنیتی نفتکش‌ها، تأسیسات برق و ساحل

روزهای بروجرد- همزمان با دعوت امیر کویت از ارتش و گارد ملی به هوشیاری و آماده‌باش، نیروهای امنیتی این کشور به حالت آماده‌باش درآمدند.

به گزارش فارس، «صباح الاحمد الجابر الصباح» امیر کویت در بازدید از «باشگاه افسران ارتش کویت»، خواستار «هشیاری و احتیاط» نیروهای مسلح کویت شد.

به گزارش روزنامه الوطن کویت، صباح الصباح در سخنانی در جریان این بازدید، «صحنه نظامی» در منطقه و جهان را «دارای تحولی سریع در حوزه توسعه سلاح‌ها و اثر آن» و در حوزه «شیوه‌های آموزش میدانی» دانست و خواستار «تلاش برای همگامی و تلاش برای بالا بردن آمادگی نیروی انسانی» کشورش شد.

امیر کویت با اشاره به اینکه «هنوز بسیاری از مناطق درگیری در محیط پیرامونی کویت دچار بی‌ثباتی و ناامنی» است، خطاب به نیروهای کویتی خواستار «اتخاذ تدابیر لازم، رعایت جانب احتیاط، هشیاری و آمادگی برای محافظت از کویت و دور نگاه داشتن آن از خطر و برخورد قاطع» با هر کسی شد که قصد شرارت دارد.

«نواف الاحمد الصباح» ولی‌عهد، «مشعل الاحمد الصباح» جانشین رئیس گارد ملی، و «جابر المبارک الحمد الصباح» نخست‌وزیر، امیر کویت را در این بازدید همراهی کردند و «ناصر صباح الصباح» وزیر دفاع و سرلشگر ستاد «محمد خالد الخضر» رئیس ستاد مشترک از او استقبال کردند.

آماده‌باش امنیتی و گارد ساحلی

همچنین روزنامه القبس، امروز چهارشنبه (۱۴ می) به نقل از «منابع آگاه»، گزارش کرد، گارد ساحلی کویت «برای حمایت از آب‌های منطقه‌ای» این کشور «در برابر هر گونه تجاوزات یا نقض حریم»، «با تمام توان تلاش می‌کند».

روزنامه کویتی «القبس» به نقل از منابع مطلع که هویتشان را فاش نکرد نوشت، «گارد ساحلی کویت از زمان آغاز تحریم‌های آمریکا علیه ایران، تدابیری احتیاطی اتخاذ کرده و گشتی‌ها را به شکل گسترده‌ و بی‌سابقه‌ای اعزام کرده تا با هر قایقی که تلاش می‌کند وارد آب‌های منطقه‌ای کویت شود، با قدرت و قاطعانه برخورد کند.

القبس نوشت: اخیراً، اطلاعاتی که به دستگاه‌های امنیتی رسیده، حکایت از حضور گروه‌های سارق و دزدان دریایی دارد. با جدیت به این مسئله پرداخته شده و همه تدابیر احتیاطی جهت ناکام کردن طرح‌هایشان، اتخاذ شده است.

بنابر این گزارش، گارد ملی کویت نیز اخیرا به حال آماده باش کامل در آمده بخصوص در تأسیسات نفتی که اخیرا تأمین امنیت آن را بر عهده گرفته است. مأموریت این گارد تأمین امنیت و حفاظت از چاه‌های نفتی به منظور تکمیل مأموریت وزارت کشور در اجرای مأموریت‌های امنیتی برای حفاظت از تأسیسات حیاتی است.

گارد ملی کویت همچنین از یک مرکز مجهز به سیستم‌های پیشرفته دفاعی و فنآوری جهانی برای رصد و کنترل برخوردار است.

تشدید تدابیر امنیتی وزارت برق و آب کویت

القبس همچنین از افزایش حفاظت‌های امنیتی مربوط به وزارت آب و برق و ایستگاه‌های برق خبر داد.

به نوشته القبس، «منابع مطلع در وزارت برق و آب گفتند که ایستگاه‌های برق و تصفیه آب، طرح‌های اضطراری دارند که به شکل مداوم آن را بنا به شرایط روز، بروزرسانی می‌کنند».

این منابع گفتند که تدابیر امنیتی در دو روز گذشته کاملا تفاوت کرده و با افزایش بازرسی‌ها و دقت در ورود افراد به ایستگاه‌ها تقویت شده است.

تشدید تدابیر امنیتی تأسیسات نفتی

همچنین، روزنامه کویتی «الرأی» از تشدید تدابیر امنیتی برای تأمین امنیت نفتکش‌های کویت خبر داد.

این روزنامه نوشت: «از مدت‌ها پیش آماده‌باش و تدابیر امنیتی نفتکش‌ها افزایش یافته و این وضعیت در سایه تنش‌های مستمر در منطقه خلیج (فارس) ادامه دارد».

این روزنامه افزود که خطوط حرکت نفت‌کش‌ها به صورت دقیق دنبال می‌شود و اقدامات امنیتی در طول ۲۴ ساعت ادامه دارد و «هاشم هاشم» رئیس اجرایی سازمان نفت کویت شخصا این مأموریت و تأمین امنیت نفت‌کش‌ها را بر عهده گرفته است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close