اخبار جهان

پوتین: ایران تحت هر شرایطی در برجام بماند/ روسیه نمی تواند به صورت دائمی نقش منجی را در صحنه جهانی بازی کند

روزهای بروجرد- رئیس جمهوری روسیه گفت: بهتر است ایران در توافق هسته ای بماند و تحت هیچ شرایطی از آن خارج نشود.

به گزارش شفقنا به نقل از روسیا الیوم، ولادیمیر پوتین اظهار کرد: بهتر است ایران از این توافق خارج نشودزیرا همه بعدا فراموش خواهند کرد که واشنگتن اول از همه از این توافق خارج شد و تهران را متهم خواهند کرد.

رئیس جمهوری روسیه که در کنفرانس مشترک با همتای اتریشی سخن می گفت، افزود: در گفتگو با همتایان ایرانی بارها گفته ام که به اعتقاد من بهتر است ایران تحت هر شرایطی در این توافق بماند.

پوتین خاطرنشان کرد: من اکنون سخنی غیردیپلماتیک بر زبان خواهم آورد که برای دوستان اروپاییمان گوش خراش خواهد بود: آمریکایی ها خارج شدند و این توافق در حال نابود شدن است. این در حالی است که کشورهای اروپایی نمی توانند برای نجات آن کاری انجام دهند و از انجام اقدامی موثر با ایران جهت جبران زیان های این کشور در بخش اقتصادی ناتوان هستند.

وی تصریح کرد: اما به محض اینکه ایران گام های اولیه را برای پاسخ اتخاذ کند و از توافق هسته ای خارج شود، روز بعد از آن همه فراموش خواهند کرد که در اصل این آمریکا بود که اقدام به تخریب توافق هسته ای کرد و قطعا ایران سرزنش خواهد شد و حتی افکار عمومی جهان عمدا به این سمت کشانده می شود.

رئیس جمهوری روسیه نسبت به آنچه برای توافق هسته ای ایران در حال رخ دادن است، ابراز تأسف و تاکید کرد: روسیه نمی تواند به صورت دائمی نقش منجی را در صحنه جهانی بازی کند.

وی ابراز کرد: خواهیم دید چه اتفاقی خواهد افتاد. روسیه تیم نجات نیست. ما  همه چیز را نمی توانیم نجات دهیم مخصوصا آنچه به طور کامل تحت اراده ما نیست.

پوتین افزود: مسکو آماده است نقش مثبت گذشته را ایفا کند اما موضوع تنها منوط به ما نیست بلکه مبتنی بر خواست همه شرکا و همه بازیگران از جمله آمریکا، کشورهای اروپایی و ایران است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close