اخبار بروجرد

کشت کلزا و زعفران جایگزین محصولات آبدوست در بروجرد شود

روزهای بروجرد- رییس جهاد کشاورزی بروجرد گفت: با توجه به بحران آب و تداوم خشکسالی کشت‌های آبدوست در اراضی کشاورزی این شهرستان ممنوع و کشت کلزا و زعفران جایگزین شود.

” جواد گودرزی” در گفت و گو با ایرنا افزود: سیاست جهاد کشاورزی در جایگزینی کشت های آبدوست به کشاورزان کمک می کند تا دچار مشکلات اقتصادی نشوند.

وی اظهار داشت: سال گذشته ۶۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی به کشت کلزا و ۲۵ هکتار به زعفران اختصاص داده شده بود که امسال با جایگزینی این کشت‌ها به جای محصولات آبدوست افزایش خواهد یافت.

گودرزی بیان کرد: از آن جا که ۳۵ درصد جمعیت شهرستان بروجرد روستایی هستند و به کار کشاورزی اشتغال دارند، کشت این محصولات در اشتغال و درآمد بیشتر آنها تاثیرگذار خواهد بود.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد اضافه کرد: با برنامه ریزی برخی کشت ها را مانند سیب زمینی و چغندر که آبدوست هستند را از کشت بهاره به پاییزه تغییر داده شد و کشاورزان می توانند با کشت های گلخانه ای همچنین با اجرای آبیاری نوین می توانند به کشت های اقتصادی اقدام کنند.

وی ادامه داد: وظیفه جهاد کشاورزی تولید است و باید این مهم محقق شود ولی براساس مصوبات، امسال از کشت‌های آبدوست جلوگیری خواهد شد.

وی گفت: کاهش ۷۰ درصدی سطح آب های زیرزمینی خشکسالی را تداوم بخشیده است.

گودرزی با اشاره به ممنوعیت کشت‌های آبدوست در بروجرد اضافه کرد: ممنوعیت کشت های آبدوست از سال ۹۷ مصوب شده ولی متاسفانه کامل اجرایی نشده و کشاورزان باید به مشکلات و مضرات کشت محصولات آبدوست آگاه شوند، 

وی اضافه کرد: برای مبارزه به بحران بی آبی باید به صورت عملی وارد شد و امسال نیز ۱۰ حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان شناسایی و ۲۰۵ حلقه چاه صنعتی نیز فاقد پروانه بهره برداری در شهرستان شناسایی شده که اقدامات لازم برای پروانه دار کردن آنها انجام می‌شود

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close