اخبار بروجردویژه ها

تایید مشاهده پلنگ در روستای توده زن بروجرد

روزهای بروجرد– معاونت تنوع زیستی و طبیعی محیط زیست لرستان گفت: با بررسی های به عمل آمده و اعزام اکیپی از کارشناسان محیط زیست مشاهده یک قلاده پلنگ در طبیعت روستای توده زن شهرستان بروجرد تایید شد.

نبی اله قائد رحمت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به فصل جفت گیری پلنگ ها این حیوان از زیستگاه خود در منطقه گرین جدا شده است.

وی اظهار داشت: فیلم پلنگ مشاهده شده توسط اهالی منطقه گرفته شده و با توجه به اعلام کارشناسان محیط زیست حدود ۳/۵ کیلومتر از زیستگاه خود در منطقه شکار و صید ممنوع گرین دور شده و به منطقه توده زن رسیده است.

معاونت تنوع زیستی و طبیعی محیط،زبست لرستان گفت: این پلنگ هیچ خطری برای اهالی ندارد و جای هیچ نگرانی برای مردم منطقه وجود ندارد، در صورت مشاهده مجدد این حیوان سریعا به محیط زیست منطقه اطلاع رسانی شود.

قائد رحمت افزود: پلنگ گرین از گونه های حفاظت شده است که تاکنون فیلم آن توسط دوربین های نصب شده در این منطقه ثبت شده است.

وی اظهار داشت: به طور حتم این پلنگ از منطقه روستای توده زن دور شده و به زیستگاه خود به دنبال جفتش رفته است.

معاونت تنوع زیستی و طبیعی محیط زیست لرستان گفت: آمار دقیقی از تعداد پلنگها در منطقه گرین وجود ندارد و این حیوان جز گونه های حفاظت شده می باشد.

قائد رحمت افزود: از مردم منطقه درخواست داریم تا در صورت مشاهده مجدد پلنگ سریعا به محیط زیست اطلاع دهند تا این حیوان  به سلامت به زیستگاه اصلی خود برگردد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close