اخبار ایران

رییسی: تورم را کنترل کردیم مردم در جریان قرار بگیرند

روزهای بروجرد- رییسی از تلاش‌های مسئولان اقتصادی دولت برای کاهش تورم نقطه به نقطه قدردانی کرد.

رییس جمهور در جلسه امروز یکشنبه هیأت دولت با یادآوری اهمیت آئین راهپیمای میلیونی اربعین حسینی، از همه دستگاه‌های دولتی دارای مسئولیت در این حوزه خواست، وظایف خود را در راستای تسهیل حضور همه علاقمندان و متقاضیان، با دقت و جدیت ایفا کنند.

رییسی همچنین به استانداران ماموریت داد: روند خدمات‌رسانی به زائران در مرزها و پایانه‌ها را به طور مرتب شخصا نظارت کنند و در عین حال از ظرفیت تشکل‌های مردمی و گروه‌های جهادی نیز به صورت کامل بهره ببرند.

رییس جمهور به زائران اربعین حسینی نیز توصیه کرد علاوه بر برنامه‌ریزی برای زمان‌بندی سفر به عتبات عالیات، از ظرفیت همه گذرگاه های مرزی کشور استفاده کنند تا برای خروج و ورود به کشور دچار ازدحام و مشکل نشوند.

 رییسی در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از تلاش‌های تیم اقتصادی دولت در جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در یک سال گذشته، جذب ۵ میلیارد و ۱۶۰ میلیون دلاری سرمایه‌گذاری خارجی در ۱۰ ماه ابتدایی فعالیت دولت سیزدهم را نشانه ثبات اقتصادی در کشور دانست.

رییس جمهور بر لزوم تقویت بخش تولید تأکید کرد و با ابراز گلایه نسبت به اقدامات برخی بانک‌ها در تعطیلی واحدهای اقتصادی به دلیل بدهی به بانک‌ها گفت: توقف تولید به هر شکلی، به ضرر کشور است و هیچ بانکی مجاز نیست به بهانه طلب خود واحدهای تولیدی را تعطیل کند.

 رییسی با بیان اینکه تعطیلی واحدهای تولیدی نتیجه‌ای جز بیکاری و رکود و خسارت به دنبال ندارد، معاون اجرایی رئیس جمهور، وزیر اقتصاد و رییس کل بانک مرکزی را مأمور پیگیری حل مشکلات فیمابین واحدهای تولیدی و بانک‌ها کرد.

رییس جمهور رونق تولید را اولویت دولت سیزدهم دانست و با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته از سوی معاون اول رئیس جمهور و دیگر بخش‌های مربوطه برای احیای صدها واحد تولیدی تعطیل و نیمه فعال در ۱۰ ماه اخیر تصریح کرد: دولت تلاش می‌کند با احیای واحدهای اقتصادی با کمترین هزینه، رونق و جهش تولید در کشور تحقق یابد.

رییسی در این زمینه از تلاش‌های مسئولان اقتصادی دولت برای کاهش تورم نقطه به نقطه قدردانی کرد و با تأکید بر لزوم تبیین این اقدام برای نخبگان و مردم اظهار داشت: مردم باید در جریان قرار بگیرند علی‌رغم اصلاح نظام توزیع یارانه‌ها، تورم توسط دولت کنترل شده است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close