لرستان

فعالیت ۸۰۰ روحانی در مدارس لرستان

روزهای بروجرد- مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با اشاره به این‌که در حال حاضر ۸۰۰ روحانی مستقر در مدارس داریم، اظهار کرد: علاوه بر این ۹۵۰ فرهنگی غیر از روحانی در اقامه نماز مدارس حضور دارند.

به گزارش ایسنا، رضا زینی‌وند مقدم در نشست انعقاد تفاهم‌نامه با ستاد اقامه نماز استان، اظهار کرد: کار آموزش و پرورش تعلیم و تربیت بوده و اهداف نظام آموزش و پرورش همانند اهداف عالی جمهوری اسلامی ایران است.

وی با ذکر این مطلب که جایگاه آموزش‌های دینی در تعلیم و تربیت والا است، اضافه کرد: در ساحت‌های سند تحول بنیادین نظام آموزشی جایگاه نماز و قرآن و آموزه‌های دینی ویژه است.

زینی‌وندمقدم با تأکید بر تعامل با روحانیت و مراکز حوزوی برای رسیدن به اهداف مدنظر سند تحول بنیادین آموزش، اظهار کرد: این جلسات می‌تواند جهت ترویج آموزه‌های دینی در جوانان مؤثر باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان نماز را اساس و رکن دین برشمرد و گفت: قبولی همه اعمال و رفتار منوط به قبولی نماز است و مسیر هدایت را می‌توان از طریق نماز طی کرد.

وی با ذکر این مطلب که در نماز و برپایی نماز و محافل قرآنی مامن ارزشمندی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است، اضافه کرد: در سال‌ تحصیلی اخیر یک روز در هفته نماینده ولی‌فقیه در استان و ائمه جمعه شهرستان‌ها در مدارس حضور پیدا کرده و در برخی مدارس تفسیر قرآن برگزار شد.

زینی‌وند مقدم با ذکر این مطلب که ۸۰۰ روحانی و ۹۵۰ فرهنگی در مدارس لرستان به اقامه نماز می‌پردازند، تصریح کرد: در بیانیه «گام دوم انقلاب اسلامی» اکثر خطاب‌ها به جوانان است که در این راستا کمیته‌ای در آموزش و پرورش لرستان شکل گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با اشاره به این‌که تفاهم‌نامه با ستاد اقامه نماز کاری ارزشمند است لکن باید پشتوانه‌های مالی آن نیز مدنظر قرار گیرد، تصریح کرد: پیشنهاد می‌شود از ظرفیت خیرین استفاده شود این در حالی‌است که ۲۵۰ میلیارد از خسارات وارده به مدارس سیل‌زده لرستان توسط خیران تعهد شده است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close