اخبار بروجردویژه ها

رویای منطقه ویژه اقتصادی بروجرد؛ بن بست یا تحقق؟!

روزهای بروجرد- الهام شاهدپور: منطقه ویژه اقتصادی بروجرد نامی آشنا در صنعت تبلیغات این شهرستان است و از ۲۸ آذرماه ۱۳۸۹ که این طرح به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید تا کنون جز چند تابلو بر سر در خانه هایی در سطح شهر خبری از آن نیست.

هرچند مسئولان محلی دلیل کندی روند اجرای آن را وجود معارضان محلی ذکر کرده اند اما شاید بهانه ای بهتر از این برای تعلل در این کار وجود نداشته باشد.

آخرین خبرهای سالهای اخیر واگذاری زمینی به مساحت بالغ بر ۵۰۰۰ هکتار در منطقه اشترینان به شرکتی به نام “آباد راهان پارس” بود که اتفاقا شرکتی خوش نام است که سرمایه مالی خوبی برای اجرای این طرح دارد و بعد تعیین زمان هایی برای آغاز به کار ساخت این منطقه اما هیچ یک درست نبود.

جز روی کاغذ و در تواتر تشریفات جلسات عملا اقدامی برای ادامه ماجرای این منطقه رویایی انجام نگرفت تا در سالهای اخیر شنیدیم منطقه ویژه اقتصادی خرم آباد با تولیت مستقیم جناب استاندار گوی سبقت را از منطقه ویژه اقتصادی بروجرد ربوده و عملا در حال واگذاری و ساخت و ساز است.

همه به ظرفیت های بروجرد اذعان دارند، از منابع طبیعی تا نیروی انسانی اما هیچ کس نمی داند پشت پرده این همه تعلل استانداری و ایضا تغافل مسئولان محلی برای اجرای این طرح چیست؟ شاید متزلزل بودن مناصب مدیریتی و دعواهای سیاسی برای مقام و منصب و متحد نبودن مسئولان این شهرستان را بتوان دلیل خوبی برای اجرایی نشدنش مثل دیگر پروژه ها دانست.

در روزهای گذشته جلسه ای برگزار شده، استاندار با مدیر هماهنگی مناطق ویژه اقتصادی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ریاست جمهوری، موضوع بحثشان هم بررسی آخرین وضعیت مناطق ویژه اقتصادی لرستان شامل خرم آباد و بروجرد بوده آن هم در غیاب مسئولان بروجرد که بتوانند دفاعی از این طرح کاغذی کنند.

خبر دیگری نیست، تنها اعداد و ارقامی از تملک اراضی این منطقه از سوی مسئولان گذشته و حال بروجرد و ادغام آن فرودگاه خیالی در دل این منطقه کسی هم جرات پاسخگویی ندارد چرا که گوشمان از وعده ها پر شده، البته انتخابات نزدیک است و تبلیغاتی بهتر از مانور دادن روی این پروژه نمیتوان برای نامزدها یافت!

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close