اخبار لرستان

آتش نشانی خرم آباد: مردم مراقب ورود مار به منازل باشند

روزهای بروجرد- رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خرم‌آباد گفت: شهروندان در صورت مشاهده مار در محل زندگی با آتش نشانی تماس بگیرند.

به گزارش ایسنا، حمید علیرضایی خاطرنشان کرد:️ از ابتدای امسال تاکنون ۵۴ مورد حادثه مربوط به حیوانات وحشی به سامانه ۱۲۵ خرم‌آباد گزارش شده که ۲۳ مورد آن ورود مار به منازل بوده است.

وی افزود: بیشترین موارد اعلام ورود مار به منازل در سال‌های گذشته مربوط به فصل بهار و اوایل تابستان بوده که این حیوان برای رسیدن به غذا و شرایط بهتر، محل زندگی خود را تغییر می‌دهند.

علیرضایی اضافه کرد: در چند روز اخیر شاهد افزایش بیش از حد انتظار گزارش مشاهده مار در منازل مسکونی ‌بوده‌ایم که این امر می‌تواند ناشی از سیلاب ابتدای سال و گرم شدن هوا در ماه جاری باشد که باعث روی آوردن مارها به محل‌های نمناک و خنک در واحدهای مسکونی شده است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خرم آباد با بیان اینکه اغلب مارهای گرفته شده سمی نبودند، به شهروندان توصیه کرد: در صورت مواجهه با مار ضمن حفظ خونسردی با فاصله گرفتن از محل، بدون هیچ اقدام اضافی با سامانه ۱۲۵ تماس بگیرند.

 وی بیان کرد: متأسفانه در مواردی علاوه بر این ۲۳ حادثه شهروندان از روی ترس و وحشت اقدام به کشتن مار کرده‌اند.

علیرضایی گفت: سازمان آتش‌نشانی پس از به دام انداختن مار و سایر حیوانات وحشی با هماهنگی محیط زیست آنها را به طبیعت برمی‌گردانند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close