اخبار جهان

صف بنزین در سوریه به خاطر تحریم نفت ایران

روزهای بروجرد- تحریم‌های آمریکا علیه ایران به برخی متحدان نزدیک جمهوری اسلامی هم ضربه می‌زند.

به گزارش تسنیم به نقل از بلومبرگ، تحریم‌های آمریکا علیه ایران به برخی متحدان نزدیک جمهوری اسلامی هم ضربه می‌زند.

مصطفی حموریه، سرپرست شرکت توزیع سوخت سوریه گفت: «سوریه روزانه ۱۰۰ هزار بشکه نفت مصرف و حدود ۲۴ هزار بشکه تولید می‌کند». این کشور قبلا بر ۲ تا ۳ میلیون بشکه نفتی که ماهانه از ایران وارد می‌کرد، وابسته بود، ولی از اکتبر به خاطر تحریم‌های آمریکا هیچ نفتی از ایران وارد نشده است.

حموریه گفت: جنگ اقتصادی سختی در سوریه در جریان است.

خزانه داری آمریکا در نوامبر یک شبکه بین المللی را تحریم کرد که ایران از طریق آن با همکاری شرکت‌های روسی میلیون‌ها بشکه نفت برای سوریه فراهم می‌کرد. ایران حامی نظامی و اقتصادی دولت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه از زمان آغاز درگیری در این کشور در ۲۰۱۱ است.

به دنبال شلوغ شدن پمپ بنزین‌ها با شایعه افزایش قیمت بنزین، دولت سوریه برای مقابله با این کمبود برای هر راننده حدود پنج گالن در هر ۴۸ ساعت سهمیه تعیین کرد.

مجلس سوریه روز یک شنبه تصمیم گرفت سهمیه خودرو‌های دولتی را یک دوم افزایش دهد. همچنین وزارت نفت را مجبور کرد به تعمیر چاه‌های نفت و تاسیسات انرژی در مناطق تحت کنترل دولت ادامه دهد.

حموریه گفت: «هنوز مقداری نفت ذخیره داریم، ولی محدود است. دولت در حال عقد قرارداد‌هایی برای واردات نفت است».

سوریه هم مرز عراق، دومین تولیدکننده بزرگ اوپک است. مشخص نیست آیا بغداد خطر تخلف از تحریم‌های آمریکا برای صادرات نفت به سوریه را قبول میکند یا نه.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close