اخبار ایران

ترامپ قطعنامه کنگره برای قطع حمایت از عربستان در جنگ یمن را وتو کرد

روزهای بروجرد- رئیس جمهوری آمریکا قطعنامه کنگره کشورش را که خواستار قطع حمایت از ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان در جنگ علیه مردم یمن بود، وتو کرد.
به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای دومین بار از وتو در مقابل مصوبات کنگره استفاده کرد و در نامه خطاب به سنای کشورش نوشت که این قعطنامه «غیرضروری» بوده و بر روابط خارجی ایالات متحده تاثیر منفی دارد.

این قطعنامه که ماه گذشته در سنای آمریکا تصویب شد، ۱۵ فروردین ماه در مجلس نمایندگان این کشور نیز با اکثریت آرا مورد تصوب قرار گرفت.

این نخستین قطعنامه ای است که در دو مجلس سنا و نمایندگان از سال ۱۹۷۳ تا کنون تصویب شده و پس از آن جدی تر شد که رژیم سعودی جمال خاشقچی روزنامه نگار عربستانی را در کنسولگری این کشور در استانبول به طرز وحشتناکی به قتل رساند.

این قطعنامه از ترامپ می خواهد تا نیروهای نظامی آمریکا در یمن یا آنهایی که به نوعی در این جنگ اثرگذارند را خارج کند مگر آن دسته از نیروهایی که با القاعده یمن در حال جنگ هستند.

رئیس جمهوری آمریکا پیشتر نیز قطعنامه ای دیگر از کنگره را که خواهان لغو اعلام وضعیت فوق العاده در مرزهای جنوبی آمریکا بود، وتو کرد.

ترامپ برای ساخت دیوار مرزی درخواست بودجه ای ۵.۷ میلیارد دلاری از کنگره کرده بود اما با مخالفت دمکرات ها، تصمیم گرفت در مرز آمریکا با مکزیک وضعیت فوق العاده اعلام کند تا بتواند بودجه این دیوار را از محلی دیگر تامین کند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close