لرستان

بیشترین تردد ترافیکی در محور شمال به جنوب لرستان/برخورد جدی پلیس با متخلفان

روزهای بروجرد- رییس پلیس راه لرستان گفت: هم اکنون و در ایام نوروز بیشترین تردد ترافیکی در محور شمال به جنوب لرستان است.

مرتضی چغلوند در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: با توجه به شرایط طبیعی و مهمان‌نوازی مردم لرستان از یک سو و از سوی دیگر بارانی بودن هوا در شمال و غرب کشور شاهد افزایش سفرها به استان هستیم.

وی عنوان کرد: محور شمال به جنوب لرستان از بروجرد به سمت خرم آباد و آزادراه خرم‌آباد-پل زال بیشترین تردد ترافیکی استان را دارد.

رئیس پلیس راه لرستان بیان کرد: از سویی گستردگی ترافیک به مناطق تفرج‌گاهی استان نیز کشیده شده است، به طوریکه مناطق سپیددشت، نوژیان، الشتر، آب سفید و شیرز شهرستلن کوهدشت زیر بار ترافیک رفته‌اند.

چغلوند با اشاره به اینکه گستردگی ترافیک به مناطقی فرعی و بین روستایی لرستان نیز کشیده شده است، ادامه داد: همچنین عصر هنگام ورودی شهرها تا شعاع ۲۰ کیلومتری، ابتدای محور آزادراه، حریم شهرهای خرم‌آباد با بروجرد و تقاطع چالانچولان  بیشترین حجم ترافیکی را دارند.

وی تأکید کرد: گستردگی ترافیک در محورهای مواصلاتی اصلی، فرعی، مناطق فرعی،  روستایی و تفرج‌گاهی همه و همه گویای حجم بالای ورود مسافران نوروزی به استان لرستان است.

رئیس پلیس راه لرستان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با توجه به کوهستانی و پر پیچ و خم بودن محورهای مواصلاتی استان رانندگان باید به منظور جلوگیری از وقوع حوادث احتمالی نکات ایمنی را رعایت کنند.

چغلوند با اشاره به اینکه حوادث جاده‌ای در نوروز امسال تقریبا مشابه سال گذشته است، ابراز امیدواری کرد در روزهای باقیمانده از تعطیلات سال نو تصادفات و روند کاهشی به خود گیرد.

وی بیان کرد: در این ایام از تردد وانت‌بارهای دارای سرنشین در قسمت بار، مینی‌بوس‌های غیر استاندارد و سواری‌های شخصی داخل شهرها در جاده‌ها جلوگیری می‌شود.

رئیس پلیس راه لرستان از برخورد شدید و بدون اغماض پلیس با متخلفان خبر و ادامه داد: خودروهای با تخلفات حادثه‌ساز تا ۷۲ ساعت و در صورت لازم تا پایان طرح نوروزی توقیف می‌شوند.

چغلوند اظهار کرد: از سویی با توجه به ورود سامانه بارشی از روز آینده به لرستان و لغزندگی جاده ها رانندگان باید با احتیاط و توجه به شرایط رانندگی کنند.

وی عنوان کرد: رانندگی در روزهای بارانی باید متفاوت از روزهای دیگر باشد، نه اینکه تفاوت آن در افزایش تصادفات باشد.

رئیس پلیس راه لرستان گفت: رانندگان پیش از آغاز سفر از طریق سامانه ۱۴۱ اطلاعات جاده‌ای را به دست آورده و سپس با رعایت نکات لازم سفر خود را آغاز کنند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close