اخبار بروجرد

بروجرد شهر اتراق‌های یک شبه!

روزهای بروجرد- رضا رهنما مقدم: هر سال در نوروز شاهد سیل خروشان مسافران در خیابان ها و پارک های بروجرد هستیم.

البته اگر با نگاهی دقیق تر به این موضوع نظر کنیم تعداد قابل توجه ای از این مسافران نوروزی افرادی هستند که اهل همین شهر هستند و حالا به شهرهای دیگر مهاجرت کرده‌اند و برای دیدن خانواده و بستگان و گذراندن تعطیلات به زادگاه بازگشته اند.

در این میان سایر مسافران نوروزی نیز که از دیگر شهرهای کشور به بروجرد می‌آیند تقریبا برای اتراق یک شبه و راهی شدن به سمت جنوب یا شمال کشور در بروجرد می‌مانند.

قاعدتا پرسشی که به ذهن می آید این است که چرا بروجرد که از نظر گردشگری، آثار تاریخی و طبیعت دلپذیرش باید مقصد گردشگری باشد تنها به محل گذر مسافران نوروزی تبدیل شده است؟ 

بدون شک اصلی ترین پاسخ این است که بروجرد به خوبی شناسانده نشده است.

حقیقت تلخ این است که در  گذر سالها از ظرفیت بالای گردشگری این شهر استفاده لازم نشده است.

اتفاقی که می‌تواند به شدت به کمک اقتصاد نه چندان پربار این شهر بیاید.

آنچنان که در شهرهای بزرگی همچون اصفهان و شیراز و یا شهرهای همسطح بروجرد مانند کاشان این صنعت تبدیل به چرخ چرخنده ای برای اقتصاد این شهرها گردیده است.

وجود جاذبه های گردشگری در هر شهری برای جذب گردشگر شرط لازم اما ناکافی است.

شناساندن و معرفی کردن قابلیت های پرشمار بروجرد جهت تبدیل به مقصد گردشگری شرط مهم دیگری است که می تواند یک شهر را در طول یک دوره چند ساله تبدیل به مقصدی همیشگی برای اقامت نه یک شبه بلکه طولانی تر کند.

در این بین عزمی همگانی از مردم و رسانه ها تا مسئولان شهری برای این مهم ضروری است.

خوشبختانه شهردار جدید بروجرد جناب آقای جافری در همین مدت کوتاه فردی فعال و پیگیر مسایل شهر نشان داده که امید است با برجسته نمودن جلوه های زیبایی شناختی شهرمان و همچنین قدمت و تاریخ شهر فرزانگان در معرفی هر چه بیشتر این دیار اقدمات موثر و لازم را انجام دهند.

 امید است در آینده‌ای نزدیک بروجرد یک مقصد گردشگری پر رونق باشد نه شهر اتراق های یک شبه!

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close