اخبار بروجرد

عباس گودرزی: شرط اروپایی ها برای اجرای “اینستکس” تصویب CFT و پالرمو است

روزهای بروجرد- عضو فراکسیون ولایی مجلس گفت: کانال مالی اروپا مضحک است و دردناک تر این است که بازهم برای اجرایی کردن آن شرط بگذارند و اعلام کنند؛ این را هم به شرطی برای جمهوری اسلامی ایران عملیاتی می کنیم که سی اف تی و پالرمو را به تصویب برسانند.

عباس گودرزی در گفت و گو با خانه ملت، با اشاره بخشی از بیانات رهبری در حرم مطهر رضوی مبنی بر اینکه کانال مالی اروپا به یک شوخی تلخ شبیه است،گفت:کانال مالی که از سوی اروپایی ها طراحی شده است، این ها در واقع این کانال را برای مراودات بانکی  جمهوری اسلامی ارائه کرده بودند،تا بتوانیم پول ها و دارایی های کشورمان را به ازای فروش نفت و صادرات وارد کشور کنیم.

اروپایی ها فرصت های ایران را سوزاندند

وی در ادامه همین مبحث افزود: اما متاسفانه این کانال مالی موسوم به اینستکس صرفا یک دفتری در فرانسه است که معادل آن را هم در تهران  فقط برای تهاتر غذا و دارو در برابر نفت تشکیل داده اند،که این موارد هم اصلا مشمول تحریم نمی شوند در واقع این  کانال مالی یک مسئله مضحک است.

نماینده مردم بروجرد به به بدعهدی های اروپایی ها در قبال تعهداتشان نسبت به جمهوری اسلامی ایران اشاره و تصریح کرد: اروپایی ها نسبت به تعهداتی که در قبال ایران داده بودند،تاکنون به آن پایبند نبوده اند و به تبع بد عهدی های آمریکا این ها هم فقط فرصت های کشورمان را سوزاندند.

 کانال مالی اروپا به دور از شان و عظمت ملت مقتدرایران است

عضو فراکسیون ولایی مجلس به فرمایشات رهبر انقلاب مبنی بر اینکه کانال مالی اروپا  بیشترشبیه به یک شوخی تلخ است، اشاره و تاکید کرد: واقعا این کانال مالی مضحک و دردآور است و دردناک تر این است که بازهم برای اجرایی کردن این کانال مالی شرط بگذارند و اعلام کنند این را هم به شرطی برای جمهوری اسلامی ایران عملیاتی می کنیم که سی اف تی و پالرمو را به تصویب برسانید.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: به نظر بنده این کانال مالی به دور از شان و عظمت ملت مقتدر ایران است و قطعا نباید به وعده های پوچ و فرصت سوز اروپایی ها دل ببندیم و باید به ظرفیت های داخلی متکی کنیم و تهدید های دشمن را با توجه به ظرفیت های موجود داخل کشور تبدیل به بستری برای رشد ایران سربلند کنیم.

اقتصاد کشور با گسترش رونق تولید داخلی مستحم می شود

وی به نامگذاری شعار سال مبنی بر ” رونق تولید” از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره و اظهار کرد: همانگونه که رهبر انقلاب در پیام نوروزی خود بر رونق تولید تاکید داشتند و آن را به شعار سال نامگذاری کردند؛ مسئولان باید نسبت به این پیام مهم حساسیت نشان دهند و برای تقویت تولید داخلی گام های مثبتی را بردارند تا اینکه وابستگی خود را به واردات کمتر کنیم.

گودرزی در ادامه همین مسئله افزود: قطعا اگر از تولید داخلی به صورت گسترده ای حمایت شود،اقتصاد کشورمان درون زا و مردمی مبتنی بر دانش فنی می شود و این مسئله سبب خواهد شد، تا نگاهمان را نسبت به بیرون دور کنیم و تمرکز خود را بر بسط تولید داخلی معطوف کنیم و یک اقتصاد مستحکم را برای کشورمان ایجاد کنیم.

با تکیه بر ظرفیت های داخلی تهدیدها و تحریم ها را به فرصت تبدیل کنیم

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ،تصریح کرد: باید تهددید ها و تحریم ها را به فرصت مبدل کنیم،همانگونه که در دوران دفاع مقدس تحریم ها را به فرصت تبدیل کردیم و این تحریم ها سبب شدند، تا ایران سربلند در همه حوزه ها به ویژه در حوزه ی دفاعی ابر قدرت منطقه شود و در حقیقت از این شرایط فعلی همانند چهل سال اخیر با تکیه بر ظرفیت های داخلی عبور خواهیم کرد و کشورمان به موفقیت های بزرگی دست پیدا خواهد کرد.

وی افزود: افرادی در رابطه با اینکه شرایط جمهوری اسلامی ایران به گونه ای است،که به یک بن بست رسیده اند؛اظهار نظرهایی می کننداما این در حالی است که بن بست برای ایران اسلامی معنای خاصی ندارد و قطعا با تکیه بر ظرفیت های داخلی از این مقطع هم عبور خواهیم کرد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close