اخبار بروجرد

خسارت ۹۳ میلیاردی سیلاب به کشاورزی بروجرد/ ۱۷۰ رشته قنات آسیب دید

روزهای بروجرد- مدیر جهاد کشاورزی بروجرد از خسارت ۹۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی سیلاب اخیر به بخش‌های مختلف کشاورزی این شهرستان خبر داد.

به گزارش  مهر، عزت الله نباتی عصر چهارشنبه در شورای اداری اشترینان با بیان اینکه سیلاب ۹۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان خسارت به بخش کشاورزی بروجرد وارد کرد، اظهار داشت: از این میزان خسارت ۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به بخش اشترینان اختصاص دارد.

وی تصریح کرد: این خسارت‌ها شامل تلفات دام، از بین رفتن جاده‌های بین مزارع، قنات و … بوده است به طوری که در بخش اشترینان هزار و ۸۱۰ هکتار اراضی گندم، جو، کلزا، یونجه و… بین ۳۰ تا ۴۰ درصد دچار خسارت شده‌اند.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد ادامه داد: در بخش شیلات حدود ۳۶ مزرعه دچار خسارت شده‌اند که برآورد اولیه خسارت آنها ۳ میلیارد تومان و برآورد ثانویه این خسارت‌ها ۱۸ میلیارد تومان است.

نباتی گفت: همچنین هزار و ۳۰۰ رشته قنات در بروجرد و اشترینان وجود دارد که به دنبال سیل اخیر ۱۷۰ رشته قنات خسارت دیده‌اند که در بخش اشترینان ایستگاه‌های پمپاژ و سیستم آبیاری نیز دچار خسارت شده‌اند.

وی بیان داشت: در روزهای اخیر در برخورد با تغییر کاربری اراضی کشاورزی به مسکونی در روستاهای بندیزه و کرکیخان مشکل داریم که با سه مورد آن برخورد و از طریق قانون این واحدهای غیرمجاز را تخریب کرده‌ایم.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close