اخبار بروجرد

آیین چهلمین سالروز شهادت محمد بروجردی برگزار شد

روزهای بروجرد– رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: شهید محمد بروجردی نسخه شفابخش کشور بود.

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی یکم خردادماه در آیین بزرگداشت چهلمین سالروز شهادت مسیح کردستان، میرزای دل‌ها شهید محمد بروجردی که در سالن سینمایی فلسطین بروجرد برگزار شد، اظهار کرد: متأسفانه قدر داشته‌های خود را نمی‌دانیم در حالی‌که داشته‌های مکتب اسلام، انسان‌های بزرگی تربیت کرده است.

وی تصریح کرد: جهان از داشتن چنین چهره‌هایی همانند شهید بروجردی ناتوان است و جوانان شهید انقلاب در خانواده‌هایی بزرگ رشد یافته‌اند و در جهاد اسلامی حاضر شدند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور خاطرنشان کرد: زمانی‌که شهید بروجردی به شهادت رسیدند در اوایل جوانی بودند و از همان ابتدا دلباخته انقلاب بودند.

قاضی‌زاده هاشمی اضافه کرد: شهید بروجردی پیرو روحانیت بود و همواره گوش به فرمان امام (ره) و روحانیت بود، اول انقلاب که هنوز حکومت مستقر نبود و حوادث گوناگونی در کشور در حال رخ دادن بود شهید بروجردی عازم کردستان یعنی خطرناک‌ترین نقطه کشور شد.

وی بیان کرد: شهید بروجردی با غیرت و با احساس مسئولیت و مبتنی بر پشتوانه مردمی و مهربانی و اخلاق و رسیدگی به امر مردم ایستادگی کرد تا مردم کردستان پیرو شهید بروجردی شدند.

 رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با بیان اینکه در جامعه‌ای که شبهات آن را گرفته بود او پیامبرگونه وارد و مسیح کردستان شد، افزود: شهید بروجردی مردم کردستان را از ضدانقلاب جدا کرد و با تکیه بر متدینین منطقه معجزه کرد.

قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: شهید بروجردی در کردستان نقش پیامبرگونه داشت و شهید محمود کاوه همراه شهید بروجردی بود و در کردستان ادامه‌دهنده راه شهید بروجردی بود.

وی اظهار کرد: شخصیت شهید بروجردی در پذیرش مسئولیت‌های سنگین زبانزد است و او نماد جوان مؤمن انقلابی بود که چنین جوانانی نسخه شفابخش کشور هستند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور تصریح کرد: شهید بروجردی زمانی که به او اعتماد شد نسخه نجات بخشی بود که امثال او نسخه شفابخش کشور هستند.

قاضی‌زاده هاشمی خاطرنشان کرد: هدف شهید بروجردی زمینه‌سازی برای رشد و تعالی مردم و بهشتی شدن بود و ایشان الگوی عملی به جامعه ارائه داده و از چهره‌های تابناکی بوده که چراغ راه ما هستند.

شرکت در یادواره شهید بروجردی در بروجرد، سخنرانی در یادواره ۱۴۰۰ شهید بمباران، ۲۹۵ شهید عملیات حاج عمران و ۱۶۹ شهید آزادسازی خرمشهر و دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران از مهم‌ترین برنامه‌های سفر قاضی‌زاده هاشمی به استان اعلام‌شده است.

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close