لرستان

کمبود پزشک عمومی، متخصص و پرستار در لرستان/با بیماری‌های نوپدید در جامعه مواجه هستیم

روزهای بروجرد– رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: در حال حاضر با چالش کمبود پزشک عمومی، متخصص و پرستار در استان مواجه هستیم که با افزایش قیمت تعرفه‌ها احتمال دارد تعدادی از آنان از بخش خصوصی به دولتی بیایند.

بهرام دلفان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در فصل بهار عمده مسمومیت‌ها مربوط به مصرف قارچ‌های سمی است که این مقوله نیاز به پیشگیری دارد.

او با بیان اینکه با بیماری‌های نوپدید در جامعه مواجه هستیم و باید توجه مسئولین را به این بیماری‌ها جلب کنیم، بیان کرد: مقوله سلامت فقط مختص به دانشگه علوم پزشکی نیست بلکه تنها در ۲۵ درصد سلامت مردم دخیل هستیم و ۷۵ درصد آن مربوط به تصادفات، بیماری‌های قلبی عروقی و انواع سرطان‌هاست.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: بیماری قلبی و عروقی رتبه اول مرگ و میر در استان است و تصادفات و انواع سرطان‌ها به ترتیب رتبه دوم و سوم هستند.

دلفان با بیان اینکه از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ در لرستان ۷۱ پروژه با ۴۰ هزار و ۶۲۸ مترمربع و با ۳۱۸ میلیارد تومان هزینه انجام شده است و ۵۰ پروژه عمرانی با متراژ ۱۶۷ هزار مترمربع  نیز در دست اقدام داریم، تصریح کرد: بیمارستان‌ها جزو این پروژه‌ها هستند و بیمارستان نیایش به تنهایی ۶۰ هزار مترمربع مساحت دارد.

او در ادامه با بیان اینکه هلیکوپتر اورژانس خرم‌آباد در فرودگاه شهدای خرم‌آباد مستقر شده است و در حال ساخت آشیانه در کنار بیمارستان نیایش هستیم، یادآور شد: در لرستان سه بیمارستان با مجموع ۱۱۰۰ تخت در دست ساخت است که بیمارستان نیایش با ۶۱۸ تخت، ۶۰.۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به ۲۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم  که تا سال ۱۴۰۴ آن را به نتیجه برسانیم و در حال حاضر  ۳۰۰ میلیارد تومان آن تامین شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه بیمارستان کوهدشت ۵۰ درصد پیشرفت داشته و گهر دورود ۲۹ درصد پیشرفت داشته است، تصریح کرد: برنامه داریم همراه‌سرای بیمار برای رفاه حال همراهان بیماری که به استان می‌آیند ایجاد کنیم.

او بر ایجاد بیمارستان توانبخشی تاکید کرد و گفت: در حال حاضر با چالش کمبود پزشک عمومی، متخصص و پرستار در استان مواجه هستیم که با افزایش قیمت تعرفه‌ها احتمال دارد تعدادی از آنان از بخش خصوصی به دولتی بیایند.

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close