لرستان

هشدار دامپزشکی لرستان در رابطه با تب برفکی

روزهای بروجرد– مدیرکل دامپزشکی لرستان در رابطه با “تب برفکی” به دامداران استان هشدار داد و گفت: با توجه به قدرت و سرعت انتشار بیماری “تب‌برفکی” دامداران نسبت به رعایت الزامات بهداشتی در واحدهای خود اقدام کنند.

مصطفی زبردست در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به گزارشات دریافتی از سازمان بهداشت جهانی دام، مواردی از شیوع بیماری تب برفکی در کشورهای همسایه ایران و در نوار غربی کشور گزارش شده است.

او گفت: از تمام دامداران هم استانی درخواست می‌شود با توجه به قدرت و سرعت انتشار بیماری “تب‌برفکی” به عنوان واگیرترین بیماری‌های دامی، نسبت به رعایت الزامات بهداشتی در واحدهای خود اقدام کنند.

مدیرکل دامپزشکی لرستان بیان کرد: جلوگیری از ورود سایر دام‌ها، فعال کردن حوضچه‌های ضدعفونی و در کنار آن واکسیناسیون دام‌ها نقش بسیار موثری در کنترل این بیماری دارند.

زبردست با اعلام اینکه طی ماه‌های شهریور، مهر و آبان دام‌های سبک و سنگین استان به صورت رایگان تحت پوشش واکسیناسیون علیه “تب‌برفکی” قرار گرفته‌اند، تصریح کرد: این بیماری دارای علائمی از قبیل لنگش، زخم‌های دهانی و کاهش مصرف آب و خوراک است.

او از تمام دامداران هم استانی درخواست کرد در صورت مشاهده این علائم، موارد ابتلا را به نزدیک‌ترین مرکز دامپزشکی اعلام کنند.

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close