اخبار بروجردورزشویژه ها

پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی روی دست ورزشکاران بروجرد/ ظرفیت‌هایی که مغفول ماند

روزهای بروجرد- پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی، کمبود اعتبارات، ظرفیت‌های مغفول مانده ورزشی و … از جمله موضوعات مطرح شده توسط ورزشکاران بروجرد در نشست با فرماندار بود.

به گزارش مهر پیشرفت کند زیرساخت‌ها و سالن‌های ورزشی، ورزشگاه ۱۵ هزار نفری، زورخانه، سالن شمشیر بازی، کمبود شدید اعتبارات استانی برای ساخت و تکمیل این پروژه‌ها در بروجرد موضوعاتی است که در جلسه فرمانداری بروجرد مطرح شد.

ظرفیت‌هایی که مغفول مانده است

سعید رشنو رئیس اداره ورزش و جوانان بروجرد در این جلسه با بیان اینکه مشکل اساسی ورزشکاران کمبود اعتبارات است، اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۱۲ هزار ورزشکار سازمان یافته و ۲ هزار ورزشکار غیر سازمان یافته و ۴۴ هیئت ورزشی در بروجرد داریم.

وی، تصریح کرد: در حال حاضر اعتبارات ورزشی جوابگوی هیئت ورزشی بروجرد نیست چرا که این شهرستان در رشته‌های مختلف دو و میدانی، کشتی، وزنه برداری، باستان کاری، جودو و… قهرمان جهانی داشته‌ایم که الان به دلایل مشکلات زیاد قادر به قهرمان پروری نیستیم.

رئیس اداره ورزش و جوانان بروجرد با اشاره به قطب کشتی بودن شهرستان بروجرد در استان، گفت: بروجرد در رشته دو و میدانی و با داشتن ۸ ملی پوش وزنه بردار در سطح جهان همواره مطرح بوده است.

رشنو، همچنین کسب مقام قهرمانی بانوان ورزشکار در رشته‌های مختلف را از دیگر افتخارات بروجرد در حوزه ورزش عنوان کرد و افزود: متأسفانه با وجود ظرفیت بالای وجود ورزشکاران ارزشمند، اما اعتبارات استانی تعلق گرفته به ورزش بروجرد جوابگو نیست، به طوری که اگر ۳۰۰ میلیون تومان در طول سال اعتبار ورزش بروجرد است تنها از آن ۵۰ میلیون تومان تخصیص داده می‌شود.

پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی روی دست ورزشکاران

وی با اشاره به نیمه تمام رها شدن ورزشگاه ۱۵ هزار نفری بروجرد، ادامه داد: این پروژه در سال ۹۱ کلنگ زده شد و تا کنون ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که به دلیل وجود معارضین مختلف ادامه ساخت و تکمیل آن به تأخیر افتاده است.

رئیس اداره ورزش و جوانان بروجرد، از عدم ساخت سالن شمشیر بازی و عدم تکمیل زورخانه بروجرد به دلیل فقدان اعتبار ۳۰ میلیون تومانی انتقاد کرد و بیان داشت: هیئت‌های ورزشی خودگردان هستند و با کمترین اعتبارات بهترین افتخارات ورزشی را کسب کرده‌اند.

رشنو، تاکید کرد: مشکل اساسی هیئت‌های ورزشی بروجرد کند بودن پیشرفت فیزیکی زیرساخت‌های ورزشی و کمبود شدید اعتبارات استانی است.

وی، گفت: تا کنون بیمه ۳ هزار و ۲۰۰ ورزشکار سازمان یافته پرداخت شده است.

بهانه‌ای به نام کمبود اعتبارات

عبدالرحیم رحیمی فرماندار بروجرد نیز در این جلسه با اشاره به وجود مشکلات عدیده در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و … در سطح بروجرد، اظهار داشت: آوازه بروجرد از دیدگاه مردم دیگر استان‌ها آوازه‌ای بلند است در حالی که در این شهر مشکلات زیادی به چشم می‌خورد.

وی، افزود: به نظر می‌رسد قطار پیشرفت بروجرد در همه زمینه‌ها در یک برهه از زمان متوقف شده که این روند به ضرر مردم بوده و شاید بخشی هم مقصر ماجرا خود مردم باشند.

فرماندار بروجرد با اشاره به تعطیل بودن بسیاری از صنایع بروجرد به ویژه زاگرس خودرو، گفت: کشور آرزو دارد که در شهری صنعت خودرو سازی ایجاد شود اما متأسفانه بروجرد با وجود این پتانسیل امروز مغفول مانده و صنعت زاگرس خودرو تعطیل شده است.

رحیمی، تاکید کرد: بروجرد نسبت به دیگر شهرها در استان مظلوم واقع شده و اعتبارات استانی جوابگوی نیاز مشکلات این شهرستان نیست و این موضوع باید فراتر از مرز شهرستان دنبال شود و پیگیری کنیم و برای برطرف شدن مشکلات هیئت‌های ورزشی بروجرد اعتبارات ملی را جذب کنیم.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close