اخبار لرستان

لرستان میزبان ۸ درصد کل پرندگان آبزی و کنار آبزی دنیا شد

روزهای بروجرد- معاون نظارت و پایش محیط‌زیست لرستان با بیان اینکه استان لرستان میزبان هشت درصد کل پرندگان آبزی و کنار آبزی دنیا شد، گفت: امسال از نظر کمی شاهد جمعیت بسیاری از پرندگان آبزی و کنار آبزی در استان بودیم.

الهام برنا در گفت‌وگو با فارس، در خصوص آماربرداری پرندگان آبزی و کنارآبزی سال ۹۷ لرستان اظهار کرد: به‌منظور دستیابی به جمعیت پرندگان آبزی و کنار آبزی زمستان‌‌گذر هر ساله از ۱۱ دی‌ماه به مدت یک‌ماه این سرشماری انجام می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا همزمان با سراسر کشور در سطح مناطق تالابی و محل تجمع پرندگان در لرستان پایش سرشماری زمستانه توسط اکیپ‌هایی از استان صورت گرفت.

معاون نظارت و پایش محیط‌زیست لرستان با بیان اینکه استان میزبان ۸ درصد کل پرندگان آبزی و کنار آبزی دنیا شد، افزود: مهمترین محل‌های تجمع پرندگان و سایت‌های شمارش استان شامل تالاب «بیشه دالان» بروجرد، تالاب‌های پلدختر، تالاب «تنودر» و دریاچه‌های پشت سدهای استان همانند «مروک»، «ایوشان» و «هاله» و همچنین آب‌راه‌های کنار رودخانه‌های هستند.

برنا تصریح کرد: لرستان یکی از کریدورهای پروازی پرندگان مهاجر است، ضمن اینکه استان لرستان امسال از نظر تنوع میزبان بیشترین جمعیت پرندگان از خانواده اردک‌ها بود.

وی از افزایش مهاجرت پرندگان زمستان‌گذر به لرستان خبر و ادامه داد: به دلیل شرایط آب‌وهوایی مطلوب امسال از نظر کمی شاهد جمعیت بسیاری از پرندگان آبزی و کنار آبزی در استان بودیم.

معاون نظارت و پایش محیط‌زیست لرستان اظهار داشت: همچنین از نظر تنوعی و نیز تعداد نسبت به سال گذشته افزایش چشم‌گیر پرندگان زمستان‌گذر را در استان داشتیم.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close