اخبار بروجرد

“زیرآبی” رفتن برخی کارفرمایان قانون گریز در بروجرد!

روزهای بروجرد- الهام شاهدپور: تبعات سوءاستفاده از نیروی کار ارزان بانوان در برخی کارگاه های تولیدی شهرستان بروجرد با درج گزارشی میدانی در این رسانه، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی این شهرستان را در مقام پاسخگویی قرار داد تا در تماس با تحریریه “طلوع” به تشریح جزییاتی عجیب از دور زدن قانون توسط برخی کارفرمایان بپردازند.

یکی از کارشناسان اداره کار بروجرد که ترجیح داد نام او فاش نشود با اشاره به زیرکی تخلف گونه برخی کارفرمایان گفت: هنگام مراجعه و بازرسی از این کارگاه های تولیدی، کارگران از ترس اخراج از کار به قانونی بودن دریافتی های خود اذعان می کنند و کارفرمایان نیز اسناد و مدارک قانونی مبنی بر واریز حقوق قانونی کارگران را ارائه می دهند در حالی که خبر داریم که پس از بازگشت ما مبلغ واریزی به کارت کارگران را بیرون کشیده اند!

این کارشناس اداره کار حصول نتیجه پیگیری های این اداره را منوط به همکاری کارگران و ابلاع شکایت از سوی آنها دانست و تاکید کرد: با وجود محدودیت های قانونی نمی‌توان بدون مدرک کارفرمایان متخلف را به دادگاه معرفی کرد و باید مدارک لازم برای این کار وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه برخی کارفرمایان با اطلاع از مفاد قانونی اقدام به “دور زدن قانون” می کنند، افزود: بخشی از این مشکل به وجود نیروی کار بیکار فراوان در بروجرد برمی گردد و این امر سبب سوءاستفاده کارفرمایان شده است.

وی با تاکید بر اینکه هویت مراجعان به اداره کار جهت شکایت از کارفرمایان در تمام مراحل بازرسی طبق قانون محرمانه باقی خواهد ماند از کارگران خواست به منظور شناسایی کارفرمایان سودجو و جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده از نیروی کار، این کارفرمایان را به اداره کار معرفی کنند و مطمئن باشند هویت کارگران به هیچ وجه افشا نمی شود.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close