اخبار بروجرد

رییس دانشگاه آیت‌الله بروجردی: شورای بنیاد نخبگان در بروجرد ایجاد شود

روزهای بروجرد- رییس دانشگاه آیت‌الله بروجردی شهرستان بروجرد گفت: ایجاد شورایی از بنیاد نخبگان در بروجرد یکی از انتظارات ما است که امید می‌رود محقق شود.

به گزارش فارس، حسن مروتی در آیین افتتاح مرکز نوآوری و شکوفایی دانشگاه آیت‌الله بروجردی این شهرستان اظهار کرد: یکی از انتظارات ما در جهت تقویت حوزه کارآفرینی و نخبه‌پروری، ایجاد شورایی از بنیاد نخبگان در بروجرد است.

وی بیان کرد: دانشگاه آیت‌الله بروجردی از سال۸۴ در مساحت ۳۰ هکتار فعالیت خود را آغاز کرده و هم اکنون ۴ هزار و یکصد دانشجوی این مرکز دانشگاهی در ۱۴ رشته در مقطع کارشناسی و ۱۰ رشته در مقطع کارشناسی ارشد  تحصیل می‌کنند.

رییس دانشگاه آیت‌الله بروجردی عنوان کرد: آزمایشگاه‌های متعددی در رشته‌های فیزیک، شیمی، عمران، کامپیوتر و … در این دانشگاه وجود دارد که می‌توان از این ظرفیت در راستای پیشبرد اهداف شرکت‌های دانش‌بنیان بهره برد.

مروتی با اشاره به فعالیت ۱۷ مرکز دانشگاهی در بروجرد خاطرنشان کرد: متاسفانه نرخ بیکاری در بروجرد و به ویژه نرخ بیکاری در بین فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در لرستان بالا است.

وی با تاکید بر اینکه بروجرد در کریدور بین جنوب و غرب کشور قرار دارد، گفت: قرار گرفتن در این کریدور می‌تواند ظرفیت و بستری برای تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان باشد.

رییس دانشگاه آیت‌الله بروجردی ایجاد کارگاه‌های انگیزش کارآفرینی و کافه کارآفرینی را از اهداف ترسیم شده در دانشگاه عنوان و تصریح کرد: یکی از انتظارات ما ایجاد شورایی از بنیاد نخبگان در بروجرد است.

مروتی در خصوص چشم‌اندازهای تعریف شده برای این واحد دانشگاهی تاکید کرد: سه مگا پروژه برای خود برنامه‌ریزی کرده‌ایم که شامل توسعه اقتصادی و اجتماعی بروجرد، مدیریت پسماند و ارایه خدمات به شرکت‌ها و واحدهای تولیدی و صنعتی هستند.

وی اظهار کرد: در صورتیکه بستر برای ارتقاء آزمایشگاه‌های ما در دانشگاه فراهم شود، می‌توانیم به کمک شرکت‌ها و واحدهای تولیدی و صنعتی آمده و در جهت کاستن از مشکلات و دستیابی به اهداف آن‌ها نقش‌آفرینی کنیم.

رییس دانشگاه آیت‌الله بروجردی بیان کرد: طرح جامع پسماند یکی دیگر از طرح‌هایی است که این واحد دانشگاهی می‌تواند در جهت رفع مشکلات این حوزه در بروجرد فعالیت کند.

مروتی ادامه داد: ۴۰۹ واحد تولیدی و صنعتی در بروجرد وجود دارد که اشاره که از این تعداد ۳۰۰ واحد فعال  و مابقی تعطیل و غیر فعال هستند، البته با استفاده از ظرفیت و اهداف ترسیم شده در دانشگاه آیت‌الله بروجردی آمادگی داریم به کمک صنایع بیاییم.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close