لرستان

تصادفات منجر به فوت در لرستان ۱۴ درصد کاهش یافت/ توقیف خودروی متخلفان چهارشنبه سوری تا پایان نوروز

روزهای بروجرد- رئیس پلیس راهور لرستان گفت: در ۱۱ ماهه اخیر شاهد کاهش ۱۴ درصدی تصادفات منجر به فوت در لرستان بودیم.

به گزارش فارس، منوچهر مرادی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان بیان کرد: بر اساس ارزیابی‌های کشوری، پلیس راهور لرستان توانسته در ۱۱ ماهه اخیر رتبه برتر را در کشور کسب کند.

وی بابیان اینکه در استان کمبودهای فراوانی در حوزه تجهیزات الکترونیکی داریم، افزود: در دو سال اخیر شاهد کاهش تصادفات و تلفات در شهرهای استان بوده‌ایم به ‌طوری ‌که در ۱۱ ماهه اخیر تصادفات منجر به فوت ۱۴ درصد و تصادفات جراحتی ۷ درصد کاهش داشته است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی لرستان اظهار کرد: برنامه پنج‌ساله برای کاهش تصادفات استان طراحی کرده‌ایم و این برنامه در جلسه بعدی شورای ترافیک استان مطرح خواهد شد در این برنامه وظایف تمامی دستگاه‌های اجرایی استان مشخص‌شده است.

مرادی بابیان اینکه خط قرمز ناجا تجاوز به حقوق مردم است، اظهار کرد: خودروهایی که در چهارشنبه ‌سوری اقدام به پرتاب ترقه در خیابان‌ها کنند با توجه به توافقی که با دادستانی انجام ‌شده خودروی آن‌ها را در ایام عید نوروز توقیف خواهیم کرد.

مرادی در ادامه با اشاره به اینکه بیشترین کاهش تصادفات مربوط به شهرستان الیگودرز، ازنا، خرم‌آباد و بروجرد بوده، تصریح کرد: به علت عملکرد خوب پلیس راهور لرستان دو تن از مسوولان شهرستانی از سوی پلیس راهور کشور مورد تقدیر قرار گرفته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان کوهدشت امسال بیشترین تصادفات منجر به فوت را داشته و این آمار از ۳ نفر در سال ۹۶ به هشت نفر در سال جاری رسیده است و لذا مدیران این شهرستان باید با ایجاد زیرساخت‌‌هایی که به آن‌ها اطلاع داده‌ایم تصادفات را کاهش دهند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی لرستان با بیان اینکه خرم‌آباد تنها مرکز استانی است که تجهیزات الکترونیکی ندارد، گفت: در کل کشور عابرین پیاده‌ سهم زیادی در میزان تصادفات دارند و این آمار در خرم‌آباد حدود ۶۱ درصد بوده که بیشتر این افراد سنی بالای ۶۰ سال دارند.

مرادی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد فوتی ‌ها در لرستان در مراکز درمانی فوتی کرده‌اند، بیان کرد: این میزان در کشور حدود ۶۱ درصد است و این نشانه ضعف مراکز درمانی استان است.

وی افزود: ۴۰۰ نفر پلیس از کادر پلیس راهور استان از روز ۲۵ اسفندماه طرح نوروزی  خود را با شعار نشاط بهاری، نظم و قانون مداری را اجرا خواهند کرد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی لرستان اظهار کرد: از شهروندان خواهشمندیم برای شرکت در آیین پنجشنبه آخر سال از خودروهای عمومی استفاده کنند تا شاهد ترافیک سنگین در سطح استان نباشیم.

مرادی در بخش پایانی صحبت‌های خود تصریح کرد: با خودرو هایی که اقداماتی مانند سرگردانی، مزاحمت برای نوامیس، کشف حجاب، آلودگی صوتی و شیشه دودی با غلظت بالا انجام می‌دهند به ‌صورت جدی با آن‌ها برخورد خواهد شد همچنین خودرو آن‌ها نیز در ایام نوروز توقیف خواهد شد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close