لرستان

بارش ۵۷۵ میلی‌متری باران در لرستان/بارش‌های بهاره در حد نرمال خواهد بود

روزهای بروجرد- مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: از ابتدای سال زراعی جاری (ابتدای مهر ماه) تاکنون ۵۷۵ میلی‌متر باران در لرستان باریده است.

محمد ناصر هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بروجرد، اظهار کرد: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون ۵۷۵ میلی‌متر باران در لرستان باریده که مقدار بارندگی‌ها نسبت به وضعیت بلندمدت افزایش ۷۵ درصدی و در مقایسه با مدت مشابه سال زراعی گذشته نیز افزایش۱۷۰ درصدی داشته است.

وی عنوان کرد: با این تفاسیر در سال زراعی جاری بارش‌های کم سابقه‌ای را شاهد هستیم، البته این افزایش بارش‌ها از قبل پیش‌بینی و خوشبختانه محقق شد.

مدیرکل هواشناسی لرستان با اشاره به فعال بودن سامانه بارشی در لرستان تا پایان روز جمعه بیان کرد: با فعالیت این سامانه طی سه روز متوالی از چهارشنبه تا جمعه بارندگی‌هایی را به صورت متناوب و همراه با وزش باد شدید که در برخی مناطق بیش از ۸۰ کیلومتر بر ساعت پیش‌بینی شده را شاهد هستیم.

هاشمی با اشاره به اینکه بر اساس پیش‌بینی‌ها میانگین بارندگی‌ها در لرستان تا پایان روز جمعه بین ۲۰ تا ۳۰ میلی‌متر است، افزود: این سامانه بارشی در همه جای استان فعال و البته میزان بارش‌ها متغیر است.

وی از بارش ۵۷۵ میلی‌متری باران از ابتدای سال زراعی تاکنون در لرستان خبر و ادامه داد: این میزانش از حد نرمال بوده و بارش‌های کم سابقه‌ای را رقم زده است.

مدیرکل هواشناسی لرستان در خصوص وضعیت بارش‌ها در بهار ۹۸ در استان گفت: بر اساس پیش‌بینی‌ها بارندگی‌های بهاره در لرستان در حد نرمال خواهد بود و امیدواریم این مهم محقق شود.

هاشمی تاکید کرد: البته سرماهای بهاره دور از انتظار نیست و امکان پدیده ریزش هوای سرد از سیبری در لرستان وجود دارد، اما اکنون نمی‌توان در این باره و بازه زمانی آن نظر داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از ثبت نام ۱۰ هزار کشاورزی لرستانی در سامانه تهک (توصیه هواشناسی کشاورزی) خبر داد و عنوان کرد: تاکنون این تعداد شامل کشاورزان، دامداران، باغداران و طیورداران در این سامانه ثبت نام کرده‌اند و اطلاعات هواشناسی را پیشتر از آنکه اتفاق بیفتد، دریافت می‌کنند.

مدیرکل هواشناسی لرستان تصریح کرد: به این ترتیب روزهای یکشنبه و چهارشنبه هر هفته اطلاعات و پیش‌بینی‌های هواشناسی به جهاد کشاورزی اطلاع‌رسانی شده و توصیه‌های لازم به صورت پیامک در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close