اخبار ایران

تداوم نرخ بستری در تهران نگران‌کننده است

روزهای بروجرد- فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران در مراسم آیین امضای تفاهم‌نامه تامین مالی ساخت ۳۰۰۰ واحد مسکونی ویژه دانشگاهیان علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی جمعیتی در حدود شش میلیون را پوشش می‌‎دهد، با شیوع بیماری کرونا این دانشگاه سهم بزرگی در ارائه خدمات به مراجعه کنندگان داشته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، علیرضا زالی با بیان اینکه مسکن یکی از مطالبات اجتماعی مردم است، افزود: طبق آمار در سال‌های اخیر جمعیت مستأجران در تهران رو به افزایش است. خرید مسکن در تهران کاری سخت و پیچیده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۹۶۰۰ نفر به بخش‌های سرپایی به بخش‌های درمانی و بهداشتی استان تهران مراجعه کرده‌اند. در شبانه روز گذشته ۱۰۴۴ مورد بیمار جدید در بخش‌های عادی بیمارستان‌های تهران بستری شده‌اند که از این تعداد ۱۷۷ نفر در بخش‌های ویژه بستری هستند.

فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در تهران ادامه داد: اگر نرخ بستری در ۴۸ ساعت آینده همین طور ادامه داشته باشد، نگران کننده است.

زالی بیان کرد: در شبانه روز گذشته ۱۰۲۲ نفر از بیماران با حال خوب از مراکز درمانی ترخیص شده‌اند. ۳۵۰ نفر از بیماران بستری در بخش مراقبت‌های ویژه، نیازمند دستگاه مجاری تنفسی هستند.

او گفت: در حال حاضر ۱۰۸ بیمار در اورژانس در شرف بستری در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مختلف تهران هستند.

در ادامه مدیر عامل بانک مسکن اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های هر سازمانی موضوع تامین مسکن کارمندان هر نهاد و اداره است. بانک مسکن بر خود لازم دانسته تا در زمینه تامین مسکن کارمندان دانشگاه علوم پزشکی اقدامات لازم را انجام دهد. در این مرحله سه هزار واحد مسکونی ویژه دانشگاهیان علوم پزشکی شهید بهشتی با تسهیلاتی در نظر گرفته شده است.

 

 

 

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close