اخبار بروجرد

بروجرد، انتخابات، تحلیل کوتاه

روزهای بروجرد- انتخابات این دوره از مجلس در بروجرد بنابر اعلام رسمی طبق معمول پایین‌ترین نرخ مشارکت در لرستان و یکی از پایین ترین ها در کشور بود.

در گفت‌وگویی که “روزهای بروجرد” در اولین روزهای راهیابی عباس گودرزی به مجلس دهم در سال ۹۴ با او داشت در پاسخ به پرسشی درباره مشارکت کم مردم بروجرد در انتخابات گفته بود: “نیامدن شان نه به وضع موجود بوده است” حالا که حدود هشت سال از آن گفت‌وگو می‌گذرد خود او نماینده وضع موجود است و مشارکت بسیار پایین تر از سال ۹۴ !

کاهش ۲۰ هزار نفری آرای گودرزی نسبت به دوره قبل دلایل متعددی دارد جدای از کاهش مشارکت، تغییر قابل توجه پایگاه رای ایدئولوژیک او در کنار داشتن پر زرق و برق ترین تبلیغات در بین نامزدها، عدم توفیق در وعده‌ها، اشتباه استراتژیک در انتخاب شخص مورد ائتلاف، عزل و نصب‌ها، تعدد نامزدها، دادن زمام امور انتخاباتی خود به پر حاشیه‌ ترین فرد چند سال اخیر بروجرد از آن جمله است.

البته در مورد ائتلاف نظر دیگری هم وجود دارد و آن مسیری است که سال‌ها علاءالدین بروجردی طی کرد یعنی اجازه ندادن به رشد همفکران خود از ترس از دست دادن موقعیتش در انتخابات بعدی!

بروجردی سال‌هایی که در اوج بود با وجود امکان حمایت از چهره‌ای جدید در کنار خود اما هیچ‌گاه این کار را نکرد. اگر این نظر را بپذیریم قاعدتا انتخاب بهرام بیرانوند با توجه به فرا رسیدن دوران بازنشستگی سیاسی او کمترین خطر را برای عباس گودرزی داشته ضمن اینکه فشار را برای ائتلاف با افرادی چون جابر انصاری که ممکن است در آینده برای او مشکل ساز شود را کم خواهد کرد.

 ائتلاف عباس گودرزی با بهرام بیرانوند بزرگ‌ترین خدمت به فاطمه مقصودی بود و نتیجه انتخابات را پیش از آغاز مشخص کرد در این بین جابرانصاری بیشترین زیان را از این ائتلاف برد و در آستانه ورود به مجلس بازی را نه به مقصودی بلکه به ائتلاف و فرد پرحاشیه بروجرد واگذار کرد.

 و سخن آخر این‌که معمولا در پایان انتخابات گفته می‌شود باید صدای جریان پیروز را شنید اما وضعیت مشارکت در انتخابات به صورتی درآمده است که اصحاب قدرت باید به جای صدای جریان پیروز، فریاد بلند اکثریت خاموش و قهر کرده را بشنوند…

 

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close