اخبار بروجردلرستانویژه ها

برخورداری ۵۰درصد جمعیت لرستان از آب آشامیدنی پایدار با تکمیل سدهای آبسرده و مخملکوه/ بروجرد در وضعیت قرمز!

روزهای بروجرد– مدیرعامل شرکت آبفا لرستان گفت: با تکمیل سد آبسرده و مخمل‌کوه ۵۰ درصد جمعیت لرستان از آب شرب پایدار برخوردار خواهند شد.

حمیدرضا کرم‌وند در جلسه شورای اداری بروجرد با اشاره به میزان بالای مهاجرت از استان اظهار کرد: در این راستا عدم تعادل در کشور ایجاد می‌شود و تغییر وضعیت جمعیتی باید با ورود سرمایه و امکانات معکوس شود.

مدیرعامل شرکت آبفا لرستان خاطرنشان کرد: استان در بخش روستایی ۳۰۰۰ روستای دارد  و و هیچ کدام از شهرها و روستاها از آب پشت سد تامین آب شرب نمی‌شوند.

کرم‌وند اضافه کرد: اگر مشکلی پیش بیاید شهری مثل بروجرد با مشکل شدید آب شرب مواجه می‌شود.

وی ادامه داد: بروجرد شهر دوم استان ما نیست بلکه دو تا شهر بزرگ استان ما خرم‌آباد و بروجرد هستند.

مدیرعامل شرکت آبفا لرستان با بیان اینکه بروجرد با این قدمت تاریخی قابل توجه است، افزود: در لرستان نتوانسته‌ایم سد آب شرب را تکمیل کنیم.

کرم‌وند عنوان کرد: در این راستا وزارت نیرو تاکید بر تکمیل سد است اما امکانات کمی وجود دارد و باید بر روی آب شرب پایدار کار شود.

وی اظهار کرد: اگر سدهای آبسرده و مخملکوه خرم‌آباد تکمیل و خطوط انتقال و تصفیه خانه‌های آنها تکمیل شوند ۵۰ درصد جمعیت استان می‌توانند آب شرب پایدار داشته باشند.

مدیر عامل شرکت آبفا لرستان تصریح کرد: این دو پروژه مورد تاکید وزارتخانه، مسئولین و نمایندگان است و در این راستا هر کس می‌تواند باید گام بردارد.

کرم‌وند اضافه کرد: بروجرد خط قرمز را در آب شرب رد کرده اما اقداماتی در این راستا انجام و در حال انجام است.

وی بیان کرد: پروژه‌های فاضلاب بروجرد حدود بیش از ۴۰ درصد شبکه آن اجرا شده است در حالیکه تاکنون باید ۱۰۰ درصد اجرا می شد اما در طرح‌های ویژه استان دیده شده است.

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close