لرستان

مرمت بخش‌هایی از پل تاریخی «کشکان»

روزهای بروجرد– مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان از اتمام عملیات مرمت و استحکام‌بخشی شش نقطه از سطح گذر پل تاریخی «کشکان» خبر داد.

به گزارش مهر، عطا حسن‌پور در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهار داشت: به‌منظور حفاظت از پل تاریخی «کشکان» شهرستان چگنی، مرمت و استحکام‌بخشی این اثر ارزشمند انجام شد.

او اظهار کرد: پل تاریخی «کشکان» در ضلع غربی دارای سطح گذر است که طی سالیان پیش، بام کانه پوش‌ها در این ناحیه دچار آسیب و ریزش شده بود که در این عملیات مورد استحکام‌بخشی قرار گرفت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان با بیان اینکه برای اجرای این عملیات از محل اعتبارات ابلاغی به استان مبلغ ۶۰۰ میلیون ریال اعتبار هزینه شده است، افزود: بنا بر کتیبه‌ای که در جوار این بنا به‌دست‌آمده و هم اکنون در گنجینه باستان‌شناسی لرستان نگهداری می‌شود، این پل در سال ۳۸۸ هجری قمری به فرمان بدربن حسنویه حاکم لرستان، ایلام و کرمانشاه ساخته شده و ساخت آن ۱۰ سال طول کشیده است.

حسن‌پور، اضافه کرد: پل تاریخی «کشکان» که از دوران ساسانیان به‌ یادگار مانده است، ۳۰۰ متر طول دارد و به‌عنوان مادر پل‌های تاریخی ایران شناخته شده است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close