اخبار بروجردویژه ها

گره کور حذف نقطه حادثه‌خیز مقابل پادگان مهندسی بروجرد

روزهای بروجرد- وجود نقطه حادثه‌خیز در مقابل پادگان مهندسی بروجرد موجب وقوع تصادفات زیادی شده و این در حالیست که شورای ترافیک این شهرستان هنوز نتوانسته برای رفع این مشکل اقدام جدی انجام دهد.

مسیر پادگان مهندسی بروجرد و حادثه خیز بودن آن به دلیل عدم اجرای دور برگردان، میدان و یا زیر گذر موضوعی است که در ماه های گذشته در شورای ترافیک شهرستان مطرح می شود و تا به امروز مسئولان مرتبط نتوانسته اند به نظر اجماعی برای رفع این مشکل برسند.

توقف احداث زیرگذر در منطقه

در این راستا جلسه بررسی احداث پل زیر گذر مقابل پادگان مهندسی بروجرد با حضور معاون استاندار و فرماندار بروجرد، رئیس مرکز پادگان مهندسی بروجرد، مدیر اداره راه و شهرسازی بروجرد، مدیر راهداری و حمل و نقل جاده ای، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد و معاون فنی و عمرانی فرمانداری ویژه بروجرد در فرمانداری ویژه شهرستان برگزار شد.

مسعود فلاح معاون فنی و عمرانی فرمانداری ویژه بروجرد در این رابطه، گفت: در خصوص رفع مشکل نقطه حادثه خیز پادگان مهندسی بروجرد، ساخت میدان در این منطقه در شورای ترافیک شهرستان رد شد و با احداث پل زیرگذر موافقت به عمل آمد.

وی، افزود: برای احداث پل زیرگذر هم مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شد که مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان از آن را راهداری استان متقبل شد و ۵۰۰ میلیون نیز مقرر شد از اعتبار تعریض جاده دانشگاه آزاد واحد بروجرد برای این پروژه جابجا شود.

معاون فنی و عمرانی فرمانداری ویژه بروجرد با بیان اینکه اما مدیر کل راه و شهرسازی لرستان با جابجایی اعتبار مخالفت کردند، تصریح کرد: به دلیل این مخالفت ادامه عملیات اجرایی احداث پل زیرگذر مقابل پادگان مهندسی بروجرد متوقف شد.

فلاح، ادامه داد: اداره راهداری لرستان برای این پروژه مشاور انتخاب کرد، طراحی های لازم انجام و مسیر پادگان مهندسی نیز به عنوان نقاط حادثه خیز جاده ای مشخص شده است.

ضرورت رفع نقطه حادثه‌خیز مقابل پادگان مهندسی بروجرد

وی، خاطر نشان کرد: اگر مدیرکل راه و شهرسازی با جابجایی اعتبار موافقت می کردند در حال حاضر بخشی از عملیات اجرایی پل زیر گذر انجام شده بود و اگر این مشکل حل شود، پیمانکار پروژه انتخاب می شود و پروژه شروع به کار خواهد کرد.

سرهنگ طهماسبی رئیس مرکز پادگان مهندسی بروجرد نیز در این رابطه، اظهار داشت: مقابل پادگان مهندسی یک نقطه حادثه خیز است که متاسفانه هر هفته تاخیر در رفع مشکل این نقطه به مرگ یک نفر منجر می شود.

وی با بیان اینکه تصادفات زیادی در این منطقه اتفاق می افتد، گفت: مرتب شاهد اتفاقات تلخ در این نقطه هستیم که برای چاره اندیشی راهکارهای مختلفی ظرف شش ماه گذشته ارائه شده اما به نتیجه نرسیده است.

رئیس مرکز پادگان مهندسی بروجرد، ادامه داد: آخرین راهکار ضروری احداث پل زیرگذر در این نقطه بود که البته به دلیل عدم شناخت به خاک زمین منطقه این کار باید با احتیاط بیشتری انجام شود.

سرهنگ طهماسبی، تاکید کرد: با توجه به فرو نشست زمین منطقه برای احداث پل زیرگذر باید از یک مشاور حرفه ای کمک بگیریم تا مطالعات دقیق تری انجام شود، چرا که به خاطر نزدیکی به ارتفاعات، لایه ضخامتی بسیار کم بوده و بلافاصله به لایه سخت آهکی زمین می رسیم که حفاری آن زمانبر است.

برگزاری جلسه اضطراری برای تعیین تکلیف پروژه

علی گودرزی مدیر اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای بروجرد نیز در این جلسه گفت: برای احداث پل زیرگذر مقابل پادگان مهندسی بروجرد قرار شد ۵۰۰ میلیون تومان از اعتبارات استانی اختصاص پیدا کند.

وی، افزود: در حال حاضر سازمان مدیریت برنامه ریزی استان موافقتنامه را صادر نکرده است در حالی که باید بپذیریم این پروژه با ۵۰۰ میلیون تومان هم ساخته نمی شود.

مدیر اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای بروجرد، تصریح کرد: برآورد هزینه احداث پل زیرگذر مقابل پادگان مهندسی بروجرد مبلغی بالای ۲ میلیارد تومان اعلام شده است.

عبدالرحیم رحیمی معاون استاندار و فرماندار بروجرد نیز در این جلسه، گفت: باتوجه به توضیحات و ارائه گزارشات مسئولان مربوطه مشخص شد که این پروژه را باید بیش از پیش مجدانه پیگیری کنیم.

وی، افزود: حساسیت موضوع و ارزش جان افراد تا آنجاست که نباید نسبت به آن بی اهمیت باشیم و همه همکاری کنند تا این پروژه با هر چند اعتبار موجود آغاز شود.

فرماندار بروجرد، خاطر نشان کرد: پیشنهاد می کنم برای انجام قطعی این پروژه و خاتمه دادن به مشکلات نقطه حادثه خیز مدیرکل اداره ره و شهرسازی و راهداری استان لرستان طی جلسه ای اضطراری به بروجرد آمده تا با تصمیم‌گیری جدی این پروژه را به سرانجام برسانیم.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close