اخبار بروجرد

رئیس دانشگاه آیت‌الله بروجردی: سند توسعه اقتصادی و صنعتی در دانشگاه آیت‌الله بروجردی تهیه شد

روزهای بروجرد- رئیس دانشگاه آیت‌الله بروجردی گفت: سندی با افق سال ۱۴۰۲ تدوین کرده‌ایم که طی آن می‌توان در حوزه رونق صنعت و اقتصاد شهرستان بروجرد گام‌هایی برداشت.

به گزارش مهر، حسن مروتی در آیین افتتاحیه سرای دانشجویی یاس دانشگاه آیت الله بروجردی گفت: در سال ۵۷، ۱۷۰ هزار دانشجو و امروز ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار دانشجو در کشور مشغول به تحصیل هستند.

وی تصریح کرد: در بین بیست کشور اول دنیا رتبه شانزدهم تولید علم را داریم و رشد علمی ایران یازده برابر رشد میانگین دنیا است.

رئیس دانشگاه آیت الله بروجردی ادامه داد: در حال حاضر در بروجرد دو دانشگاه وابسته به آموزش عالی، ۹ دانشگاه پیام نور، ۱۱ دانشگاه علمی کاربردی، ۵ دانشگاه غیرانتفاعی، ۳۱ دانشگاه آزاد و ۵ دانشگاه فنی و حرفه ای مشغول ارائه خدمت به دانشجویان هستند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر دانشگاه آیت الله بروجردی ۴ هزار و ۱۰۰ دانشجو، ۹۴ عضو هیئت علمی، ۳ دانشکده علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی دارد؛ همچنین ۱۴ رشته کارشناسی و ۱۰ رشته کارشناسی ارشد در این دانشگاه آموزش داده می شود.

رئیس دانشگاه آیت الله بروجردی با بیان اینکه چند خوابگاه دانشجویی دیگر هم در بروجرد در حال احداث است که در زمان دیگری پس از تکمیل افتتاح خواهند شد، تاکید کرد: برای توسعه دانشگاه و تاثیر آن در توسعه اقتصادی اجتماعی شهرستان سندی تا سال ۱۴۰۲ تدوین کرده ایم که طی آن می توان در رونق صنعت نیز گام هایی برداشت.

مروتی گفت: در حال حاضر بودجه آموزش عالی در کشور برای هر دانشجو ۱۱۵ هزار تومان است که این میزان در لرستان ۸۲ هزار تومان برای هر دانشجو است.

وی تاکید کرد: باید دانشگاه ها را به سمت مهارتی شدن ببریم و پژوهش در دانشگاه ها را دانش محور کنیم.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close