لرستان

حجم آب مخازن سدهای استان ۸۴ درصد افزایش یافت/ ۵۸ درصد حجم سدها کماکان خالی است

روزهای بروجرد- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان از بارش ۵۰۸ میلی‌متری باران در این استان از ابتدای سال زراعی تاکنون خبر داد.

به گزارش فارس، رضا میرزای  در جلسه ستاد مدیریت بحران لرستان بیان کرد: بر اساس آمار باران‌سنج‌های شرکت آب منطقه‌ای لرستان ارتفاع کل ریزش‌های جوی این استان از ابتدای سال آبی تاکنون ۵۰۸ میلی‌متر بوده که نسبت به دوره مشابه پارسال ۴۸۸ درصد و نسبت به بلندمدت بلندمدت ۱۱۸ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه لرستان در بین کل استان‌های کشور از نظر بارش‌ها در رتبه چهارم قرار دارد، افزود: قطعاً در فصل تابستان مسائل و مشکلات حوزه آب در این استان کم خواهد بود و باید خداوند را شاکر باشیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان اظهار داشت: در خصوص وضعیت آب پشت سدهای لرستان نیز باید گفت که نسبت به ابتدای مهرماه حدود ۸۴ درصد حجم مخازن آب سدهای ما افزایش یافته البته در مجموع هنوز ۵۸ درصد حجم سدها خالی است.

میرزایی ادامه داد: در خصوص احتمال بروز سیلاب در استان نیز در روزهای آینده نیز باید گفت بیشتر این سیلاب در شهرستان‌های خرم‌آباد، پل‌دختر و کوهدشت خواهد بود و در حوضه آبریز دز بیشتر بارش‌ها به‌صورت برف است.

وی در ادامه با بیان اینکه در کشور ما در بحث سیل خیزی مقام دهم و در آسیا مقام چهارم را دارد، عنوان کرد:
عوامل ساختاری و طبیعی و عوامل مدیریتی، عدم وجود نقشه‌های پهنه‌بندی سیل‌خیزی و عدم وجود سامانه‌های هشدار سیل در استان از عوامل بروز سیل و خسارات ناشی از آن در لرستان است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای لرستان اظهار داشت: سال ۹۷ با چند مشاور خوب برای مطالعات تعیین حریم و بستر رودخانه‌های لرستان منعقد شد و تا کنون کار ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی در ادامه به بحث رانش زمین در جاده پل‌دختر به خرم‌آباد اشاره و خاطرنشان کرد: رانش لایه‌های زمین و حدود ۱۰۰ ترانشه ناپایدار در حاشیه پلدختر به خرم‌آباد وجود دارد که بارندگی های پیش رو موجب زمین لغزش در این مناطق خواهد شد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close