اخبار لرستان

آخرین وضعیت پروژه‌های ریلی استان لرستان

روزهای بروجرد- مدیرکل راه و شهرسازی لرستان، آخرین وضعیت برخی از پروژه‌های ریلی و راه‌سازی این استان را تشریح کرد.

رضا خالقی در گفت و گو با مهر با اشاره به محور پل سیمره – بابازید – پلدختر و پل زال، اظهار داشت: این محور به طول ۱۶۵ کیلومتر یکی از محورهای بسیار پرتردد است و نفتکش های عراقی از آن عبور می کنند.

تبدیل محور تردد نفتکش‌ها به آزاد راه

وی با بیان اینکه این محور در ایام تعطیلات و نوروز از سمت پل زال بسیار پرتردد است، افزود: با توجه به شرایط توپوگرافی که این مسیر دارد طرحی را به وزارت راه و شهرسازی پیشنهاد دادیم که با آن موافقت شد.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با بیان اینکه در حال حاضر در حال مطالعه و نوشتن طرح توجیهی این طرح ارائه شده به وزارت راه و شهرسازی هستیم، تصریح کرد: برای اجرایی شدن آن نیز سرمایه گذار و شریک نیز پیش بینی شده است.

خالقی با بیان اینکه ارتقای این محور به آزاد راه و انجام آن به صورت مشارکتی با بخش خصوصی طرح پیش بینی شده برای اجرا در این محور است، عنوان کرد: مجوزهای لازم در حال اخذ هستند تا این محور تبدیل به آزاد راه شود.

وی با تاکید بر اینکه توجیه اولیه ای که برای این طرح پیش بینی شده تردد نفتکش های عراقی و خودروهای سواری سبک و سنگین است، افزود: این امر طرح را اقتصادی می کند و خوشبختانه یک شرکت نیز اعلام آمادگی کرده که در آن به صورت مشارکتی با دولت سرمایه گذاری کند.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان، تاکید کرد: اگر این امر صورت گیرد و قرار داد منعقد شود بهترین روش خواهد بود تا کریدور غرب که کریدور فراموش شده ای در استان بوده عملیاتی شود.

آخرین وضعیت پروژه آزاد راه خرم‌آباد – اراک

خالقی همچنین به آزاد راه خرم آباد – اراک اشاره کرد و گفت: این آزاد راه به طول ۱۳۵ کیلومتر بوده که ۷۵ کیلومتر از آن در استان لرستان در دست ساخت است.

وی با بیان اینکه این پروژه پیشرفت حدود ۷۸ درصدی دارد، عنوان کرد: این پروژه به صورت مشارکتی با قرارگاه خاتم و شرکت ساخت در حال اجرا بوده و بخشی از آن در حال آسفالت است و زیرسازی آن تکمیل شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان، گفت: بر اساس قول پیمانکار و شریک ما، در سال ۹۸ قطعه ای از آن که در استان لرستان بوده به بهره برداری می رسد.

خالقی همچنین به روند اجرای پروژه راه آهن خرم آباد – دورود اشاره کرد و گفت: عملیات اجرایی این پروژه از سال ۹۲ به طول ۱۱۴ کیلومتر شروع شد.

چالش اعتباری برای پروژه ریلی خرم‌آباد – دورود

وی با بیان اینکه پیمانکار این پروژه قرارگاه خاتم است، گفت: در حال حاضر پیشرفت این پروژه ۳۴ درصد است و قرار داد این پیمان ۴۹۶ میلیارد تومان بوده که با اصلاحات انجام شده بالغ بر هزار میلیارد تومان میزان قرار داد آن است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با اشاره به اینکه تا امروز پیشرفت مناسبی داشته، هر چند از برنامه زمانبندی عقب است، تصریح کرد: بخشی از اعتبار این پروژه از محل فروش سهام فولاد تامین می شده و پیشرفت مناسبی داشت، اما از این به بعد چالشی در بحث تامین اعتبار این پروژه داریم.

خالقی، بیان داشت: این امر وابسته به بودجه سنواتی کشور می شود و پیگیر هستیم که پروژه ادامه پیدا کند.

وی همچنین با اشاره به پروژه ریلی اتصال آنتنی بروجرد به شبکه ریلی، تصریح کرد: مطالعات این امر تکمیل شده منتها هنوز عملیات اجرایی آن شروع نشده است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close