اخبار بروجرد

یک معارفه دیگر در شهر / از چالش معادله عجیب معاون استاندار تا سازش شهردار جدید

روزهای بروجرد-الهام شاهدپور: ساختمان فرمانداری بروجرد امروز بارهم به فاصله مدت کوتاهی از معارفه فرماندار میزبان مراسم معارفه شهردار جدید بود تا با حضور میهمانانی از شهرهای الشتر، شهرضا و خرم آباد مراسم آغاز شود.

عکس فرهاد داودوندی

اصلاح طلبان البته برای این مراسم سنگ تمام گذاشته بودند از ساخت کلیپ تا دعوت از دوستان شهردار جدید تا برای تایید عملکردش سخنرانی کنند. هرچند نارضایتی مشهودی در چهره اصولگرایان نمایان بود اما کار از مخالفت گذشته بود.

موسی نیکوکار رئیس شورا به عنوان اولین سخنران به بدهی بیش از ۱۷۰ میلیارد تومانی شهرداری بروجرد اشاره کرد و شهردار بودن را در چنین وضعیتی کاری دشوار خواند.

وی از شهردار منتخب طیف خود خواست سیاست اقتصاد مقاومتی، افزایش درآمد، کاهش هزینه ها و ساماندهی نیروی انسانی را در دستور کارش قرار دهد.

نیکوکار گفت که از زمان به روی کار آمدن شورای پنجم یعنی اول شهریور سال گذشته ۱۷ ماه حقوق و یک عیدی به کارگران پرداخت شده و این بدهی مربوط به ادوار گذشته است.

حجت الاسلام علی حسینی امام جمعه محجوب بروجرد دیگر سخنران این مراسم بود تا ضمن سخنانی خواستار پایان دادن به اختلافات موجود میان اعضای شورا و مسائل جناحی شود و پرداختن به این موضوعات را خیانت به مردم توصیف کند.

امام جمعه بروجرد از بهم ریختگی اوضاع شهرداری اظهار تعجب کرد و گفت: استخدام بیش از دوبرابر نیاز نیرو این نهاد را با مشکلاتی مواجه کرده و شهردار جدید هم نیاز به تبلیغ ندارد و از این پس عملکردش تبلیغی برای اوست.

وی از شهردار جدید خواست از هیچ کس توصیه ای نپذیرد و باج هم به کسی ندهد و اگر عملکردش درست باشد فارغ از هر گرایش و جناحی مورد حمایتش قرار میگیرد.

مرادپور معاون عمرانی استاندار لرستان سخنران بعدی این مراسم بود که به بیان درآمدها و بدهی های شهرداری بروجرد پرداخت و از آن جمله گفت: درآمد بروجرد در ۱۰ ماه گذشته ۴۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به ازای هر ماه ۴ میلیارد و ۷۶۰ میلیون تومان بوده است.

وی میزان املاک فروخته شده از این درآمد را ۱۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این درآمد جزو سرمایه محسوب نمیشود و نباید بخاطر پرداخت حقوق املاک را فروخت.

مرادپور میزان بدهی شهرداری به تامین اجتماعی را ۹۰ میلیارد، دارایی ۳۰ میلیارد، اشخاص حقیقی و حقوقی ۱۵ میلیارد و بدهی بانکی شهرداری را ۸ میلیارد تومان و مجموع مطالبات شهرداری از ادارات بروجرد را ۹ میلیارد تومان با حدود ۸ تا ۱۰ ماه حقوق معوقه به ارزش ۴۵ میلیارد تومان اعلام کرد.

ادامه آمارهای معاون استاندار به قول خودش معادله ای عجیب بود که خنده و حیرت حضار را به دنبال داشت، آماری که آقای معاون زیاد به آنها تسلط نداشت و گاه از روی کاغذ هم اشتباه قرائت می کرد.

وی گفت: چارت سازمانی شهرداری بروجرد ۶۷۰ نفر است که ۲۲۸ نفر از این تعداد پست گرفته و ۴۴۲ پست خالی است و با این حال ۱۲۱۳ نفر حقوق بگیر دارد!!!

معاون استاندار به سابقه خوب شهردار جدید اشاره کرد و گفت: با توجه به موفقیت وی در شهرهای دیگر اگر در بروجرد موفق نشود اعضای شورا نگذاشته اند.

رحیمی فرماندار بروجرد نیز در سخنانی جایگاه فعلی بروجرد را حق این شهر ندانست و گفت: از ۱۶۱۱ صنعت استان لرستان ۵۱۳ صنعت معادل نیمی از صنایع استان در بروجرد است و باید نمودی در شهر داشته باشد.

رحیم جافری شهرداری که این پست را پیش از این در شهرهای الشتر، ایذه، باغملک و شهرضا تجربه کرده اما در سخنانی ناامیدی مسئولان را ناامیدکننده خواند و اذهان عموم را به ظرفیت ها و پتانسیل های فراوان بروجرد جلب کرد.

جافری خوشحال به نظر می رسید، باانگیزه و پرانرژی. او نخستین محور برنامه هایش را قانونمندی در امور شهرداری ذکر کرد.

شهردار جدید استخدام های قومی قبیله ای در سالهای گذشته را عامل تزریق نیروی غیر مجاز به بدنه شهرداری دانست و گفت: نباید هیچ زمینی برای پرداخت حقوق فروخته شود، بی پولی شهرداری در اثر سوءمدیریت است.

وی تصریح کرد: قرار نیست کسانی که شهرداری را به این روز انداخته اند و با رانت و سفارش و تلفن آمده اند بازهم به کار ادامه دهند و بازنشسته ها نیز باید بروند اما برای تعدیل نیرو حتی یک نفر را اخراج نمیکنم چراکه نان بریدن در منش مدیریتی من نیست.

منبع: طلوع

تگ ها

مقالات مشابه

2 thoughts on “یک معارفه دیگر در شهر / از چالش معادله عجیب معاون استاندار تا سازش شهردار جدید”

  1. باسلام _ ضمن تشکر فراوان از مدیر محترم روزهای بروجرد .
    خداوند کنداین شعارها و الفاظ خوشایند در آینده برای مردم و شهروندان منشاء اثر مثبت باشد .که دور از ذهن و واقعیت می باشد .آنهای که در مقام انتقاد از گذشته تاپیش کشیدن موضوعات غیر مرتبط نامتعارف می خواهند درآینده نا کار آمدی مدیر جدید را که منتصب اجباری خودشان است .لاپوشانی کنند. ای کاش با تحقیق و دعوت از مدیران توانمند گذشته کاسبی اطلاعات خودرا به روز وبه دور از فرافکنی واقع گرایانه ارائه می نمود .پیمانکار اصلاح طلب دیروز و مدیر باستانی امروز درجهت رسیدن به منافع اقتصادی خویش با دیگران تعامل دارد. این موضوع درآینده ای نه چندان دور به ظهور خواهد رسید . با سپاس فراوان ازهمه انسانهای آزاده و نوع دوست

  2. با سلام و عرض ادب و تشکر از شما مدیران روزهای بروجرد
    این مطلب شما خیلی جامع بود اما کاش مخالفان شهردار جدید هم حرفی میزدند که دلیل مخالفت آنها را بدانیم

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close