اخبار بروجرد

گزارش جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان بروجرد

روزهای بروجرد– سرپرست فرمانداری بروجرد گفت: دستگاه‌های دولتی و سازمان‌های مردم نهاد جوانان توانمند را معرفی کنند تا شورای مشورتی تشکیل و در تصمیم‌سازی برای این قشر از جامعه از نظرات آنها استفاده شود.

به گزارش ایرنا، مجید منعمی در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان که در محل فرمانداری برگزار شد، افزود: کارشناسان در حوزه برنامه ریزی برای جوانان با ارائه راهکارهای تایید شده تصمیم سازی کنند.

وی اظهار داشت: ستاد ساماندهی امور جوانان با اولویت سنجی امکانات برنامه ها را مصوب کنند، جلسات ساماندهی امور جوانان باید مستمر برگزار شود.

سرپرست فرمانداری بروجرد بیان کرد: جوانان میدان داران گام دوم انقلاب هستند و باید یک نگاه ویژه به مسئله آنها داشته باشیم.

منعمی اضافه کرد: تعریف اوقات فراغت در کشور ما معطوف به ایام فراغت از تحصیل است که این نگاه باید تغییر کند، اوقات فراغت دامنه بسیار گسترده‌ای دارد.

وی یادآور شد: همه ظرفیت ها و زیر ساخت ها برای غنی سازی اوقات فراغت باید دیده شود، باید از اماکن ورزشی، فرهنگی، هنری و مذهبی برای پرکردن اوقات فراغت جوانان استفاده شود.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری بروجرد گفت: برای گره گشایی از کار جوانان باید جهادی اقدام کرد، اعتماد به جوانان می تواند راه گشا باشد.

محمدعلی گودرزی افزود: در طول سال‌های اخیر برنامه ها برای غنی سازی اوقات فراغت جوانان کافی نبوده است و باید جدی تر به مسئله اوقات فراغت جوانان توجه شود.

وی اظهار داشت: ظرفیت های خوبی در شهرستان برای غنی سازی اوقات فراغت جوانان وجود دارد، که باید شناسایی و به کارگیری شوند.

رییس اداره ورزش و جوانان بروجرد بیان کرد: سال گذشته ستاد ساماندهی جوانان بروجرد در لرستان رتبه اول را کسب کرد.

محمود رحمتی اضافه کرد: ۶ سازمان مردم نهاد برای فعالیت جوانان در شهرستان وجود دارد، ولی متاسفانه خانه جوان برای استقرار این سازمان ها آماده نیست.

وی ادامه داد: برنامه ریزی برای اوقات فراغت جوانان و نوجوانان از هم اکنون آغاز شده است، با شیوع کرونا برنامه ها مختل شد ولی امسال شرایط تغییر کرده و برنامه های خوبی برای غنی سازی اوقات فراغت جوانان تدارک دیده شده است.

مسوول هیات ورزش‌های همگانی اداره ورزش و جوانان بروجرد گفت: متاسفانه ورزش از سبد زندگی مردم حذف شده است، نشاط اجتماعی با ورزش ایجاد می شود.

میلاد طاهری افزود: امروز بازی‌های بومی و سنتی در جامعه حذف شده که نیاز است با برنامه ریزی این ورزش ها پویا شود، جوانان و نوجوانان غرق فضای مجازی هستند که بازیهای بومی و محلی و پرداختن به ورزش می تواند آسیب ها را کاهش دهد.

وی اظهار داشت: سه هزار ورزشکار در بروجرد عضو هیات ورزش های همگانی است و سال گذشته ۱۰۰ همایش ورزش همگانی در بروجرد برگزار شده است.

وی بیان کرد: ۵۴ کمیته زیر نظر هیات های ورزش همگانی است که برنامه های خوبی با همکاری آنان اجرا می شود.

مسوول هیات ورزش های همگانی گفت: هشت ایستگاه ورزش صبحگاهی در پارک های بروجرد فعالیت دارند و پنج گروه طبیعت گردی زیر نظر مربیان مجرب ایجاد شده است.

وی اظهار داشت: سه شنبه های بدون خودرو با حضور دوچرخه سواران هر هفته برگزار می شود که این برنامه ها می تواند اوقات فراغت جوانان و نوجوانان را پر کند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close