اخبار لرستان

رشد ۱۳ پله‌ای لرستان در حوزه مبارزه با مواد مخدر

روزهای بروجرد- دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان گفت: لرستان با رشد ۱۳ پله‌ای در جایگاه دهم کشوری در حوزه مبارزه با مواد مخدر ایستاده است.

به گزارش فارس، مجتبی بیرانوند در همایش روز جهانی مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: استان لرستان در عملکرد سال ۹۷ با رشد ۱۳ پله‌ای نسبت به سال پیش از آن در جایگاه دهم کشور در حوزه مبارزه با مواد مخدر ایستاده است.

وی از مواد مخدر و روان‌گردان‌ها به عنوان یکی از ابزارهای دشمن علیه نظام جمهوری اسلامی یاد و عنوان کرد: در حالی در میدان جنگ سخت محدوده جغرافیای انسانی و طبیعی مشخص بوده و از سویی هزینه جنگ برای دشمنان زیاد است که علاوه بر نامحدود بودن جغرافیای طبیعی و انسانی، جنگ نرم برای دشمن درآمدزا بوده و هزینه‌ای به همراه ندارد.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر لرستان با اشاره به اینکه دشمن با استفاده از ابزار مواد مخدر بنیان‌های اقتصادی و فرهنگی ما را نشانه رفته است، خاطرنشان کرد: دشمن با سونامی مواد مخدر، توهم‌زا و مشروبات الکی به صورت خاموش به دنبال براندازی نرم اقتصادی و فرهنگی در کشور ما است.

بیرانوند افزود: با وجود تلاش‌ نیروهای نظامی، انتظامی و قضایی وجود ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار معتاد در کشور با احتساب اعضای خانواده آن‌ها حاکی از جمعیت قابل توجه قربانیان جنگ نرم است که در معرض انواع خطرات قرار دارند.

وی با تأکید بر اینکه دولت به منظور مقابله با این آسیب اجتماعی رویکرد گفتمان اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر را در پیش گرفته است، گفت: بر این اساس در کنار مداخلات دستگاه‌ها و نهادهای مسوول، باید از پتانسیل مردم در جهت غلبه بر این آفت استفاده کرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان بیان کرد: در این راستا استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد که خود برگرفته از بطن مردم هستند، از اهداف دولت در جهت تحقق این رویکرد است.

بیرانوند در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: در حالی لرستان تا سال ۹۵ در رتبه ۲۷ کشور در حوزه مبارزه با مواد مخدر قرار داشت که در ابتدای اردیبهشت ماه سال ۹۷ در رتبه ۲۳ و در سال جاری در رتبه ۱۰ کشوری قرار گرفت.

وی تاکید کرد: این رشد ۱۳ پله‌ای آن هم در طول یک سال گواه عملکرد دستگاه‌ها و نهادهای مسوول در حوزه مبارزه با این آسیب اجتماعی در لرستان است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان افزود: البته نباید به قرار گرفتن در این رتبه اکتفا کرد، چرا که معتقدیم جایگاه لرستان در حوزه عملکردی مقابله با مواد مخدر باید در بین رتبه‌های برتر کشوری باشد.

بیرانوند خاطرنشان کرد: با این وجود رشد ۱۳ پله‌ای گواه مداخلات دستگاه‌های مسوول در لایه‌های مختلف جامعه بوده و البته با افزایش سطح مداخلات می‌توان نسبت به مهار این بلای خانمان‌سوز اقدام کرد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close