اخبار بروجرد

فرماندار بروجرد: اجرای طرح جامع ترافیک در شهر بروجرد ضرروی است/ ورودی های شهر وضعیت مطلوبی ندارد

روزهای بروجرد- معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد گفت: اجرای طرح جامع ترافیک شهری در بروجرد ضروری است و باید در دستور کار مسئولان دستگاه های مربوطه قرار بگیرد.

به گزارش ایرنا، عبدالرحیم رحیمی در نشست شورای ترافیک بروجرد در فرمانداری افزود: استفاده از نظرات کارشناسان و متخصصان ترافیک می تواند عبور و مرور درون شهری را تسهیل کند.

وی اظهار داشت: نبود پارکینگ در هسته مرکزی شهر از جمله دلایل مهم ترافیک در بروجرد است که باید بررسی و کارشناسی شود.

فرماندار بروجرد بیان کرد: ساماندهی سد معبر در شهر و کنترل آن می تواند بار ترافیکی در شهر بروجرد را کاهش دهد.

رحیمی اضافه کرد: در کاهش ترافیک شهری باید فرهنگ سازی انجام شود تا مردم در مکان هایی که پل هوایی عبورعابر پیاده وجود دارد استفاده کنند.

وی ادامه داد: با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال از ۱۵ اسفند تا ۱۵ فروردین طرح ترافیک ساعتی در شهر بروجرد و در میادین اصلی اجرا شود.

معاون استاندار لرستان یادآورشد: از۱۵ اسفند تا ۱۵ فروردین ماه سال آینده نیزهرگونه حفاری غیر ضروری در سطح شهر بروجرد ممنوع است.

رحیمی با اشاره به وضعیت نامطلوب ورودی شهر از سمت اراک و خرم آباد گفت: باید تدابیری اندیشیده شود تا ورودی شهر ساماندهی شود زیرا وضعیت موجود مطلوب بروجرد نیست.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی بروجرد افزود: یکی از مشکلات عمده راهنمایی و رانندگی شهر بروجرد کمبود نیروی انسانی و تجهیزات است که باید در این خصوص تدابیری اندیشیده شود.

سرگرد مهدی تقوی اظهار داشت: با توجه به جمعیت ۳۰۰ هزار نفری بروجرد چارت پلیس راهنمایی و رانندگی در شهر بروجرد باید تغییر کند و افزایش نیرو در این ارگان ضروری است.

وی در خصوص ترافیک شهر بروجرد بیان کرد: شهر بروجرد به علت نابسامانی ترافیک مشکلاتی دارد که با برنامه ریزی می توان این مشکلات را برطرف کرد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی بروجرد اظهار داشت: بروجرد شهری مسافر پذیر است و با توجه به اینکه روزانه از شهرهای اطراف برای خرید به این شهر سفر می کنند مسئله تشدید ترافیک وجود دارد.

سرگرد نقوی با ارائه راهکارهایی برای کاهش ترافیک شهری گفت: احداث بازارچه های موقت در اطراف مرکز شهر بروجرد می تواند هم مشکل سد معبر را حل کند و هم به کاهش ترافیک کمک کند.

وی افزود: ایستگاههای اتوبوس شهری از مرکز شهر به خیابانهای اطراف انتقال یابد و حمل و نقل مسافر در مسیر مرکز شهر و بازار توسط تاکسی انجام شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی بروجرد ادامه داد: با توجه به نزدیک شدن عید نوروز و شلوغی بازار اجرای طرح ترافیک موقت در ساعت های پرتردد در مرکز شهر ضروری است و می تواند به کاهش ترافیک کمک کند.

به گزارش ایرنا، در این نشست مصوب شد پل عابر پیاده میدان شهدا به مکان دیگری منتقل شود.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close