اخبار بروجردویژه ها

با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور؛ مرکز نوآوری و شکوفایی دانشگاه آیت‌الله بروجردی افتتاح شد

روزهای بروجرد-  فاز نخست مرکز نوآوری و شکوفایی دانشگاه «آیت‌الله بروجردی» با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در جریان سفر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری به شهرستان بروجرد و با حضور استاندار لرستان، رؤسای دانشگاه‌های لرستان و مسئولان دانشگاه‌های بروجرد مرکز نوآوری و شکوفایی دانشگاه «آیت الله بروجردی» افتتاح شد.

این مرکز نوآوری و شکوفایی در سه فاز با مساحت هزار متر مربع احداث شده است که ‬امروز فاز اول آن با ۳۵۰ متر مترمربع مساحت افتتاح شد.

سورنا ستاری در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه خوشحالم این فرصت پیش آمد که امروز در خدمت مردم لرستان و شهر بروجرد باشم، اظهار داشت: این استان پتانسیل فوق العاده ای در نیروی انسانی و در منابع طبیعی دارد، پتانسیل خوبی در مورد اقتصاد دانش بنیان دارد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری از فروش ۶۰ هزار میلیاردی محصولات شرکت‌های دانش بنیان کشور خبر داد و گفت: این میزان امسال افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه حرکت استان در این زمینه جدی پیش نرفته است که بخش عمده‌ای از آن کم کاری ما بوده است، تصریح کرد: باید بیشتر وقت بگذاریم و سیستم در لرستان بیشتر فعال شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه استاندار هم همکاری نزدیکی با ما داشته‌اند، افزود: دانشگاه‌های استان محور حرکت دانش بنیان هستند، افتتاح مرکز فناوری و شکوفایی دانشگاه آیت الله بروجردی یک نطفه اولیه است تا جوانان جایی داشته باشند تا ایده‌های خود را اجرایی کنند.

ستاری با اشاره به اینکه امیدوارم آن اکوسیستمی که مدنظر ماست تا اقتصاد دانش بنیان در آن رشد کند اتفاق بیفتد، ادامه داد: این حرکت مورد حمایت ما قرار می‌گیرد و با حمایت استاندار لرستان برای سال آینده برنامه‌های خوبی خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه همه ما باید بخواهیم این اتفاق بیفتد، اقشار باید از طریق خرید محصولات در این چرخه اقدام کنند و رئیس دانشگاه باید اقداماتی انجام دهد تا جوانان بتوانند خلاقیت و ایده خود را به ظهور برسانند، تصریح کرد: وظیفهماهم حمایت‌های ساختاری و مالی است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با اشاره به اینکه تعداد ۴ هزار و ۲۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد که ۶۰ هزار میلیارد تومان فروش محصول داشته‌اند، یادآور شد: این عدد امسال به عدد قابل توجهی افزایش پیدا خواهد کرد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close