لرستانویژه ها

رئیس‌کل دادگستری لرستان مطرح کرد: انتقاد از افزایش آمار خطاهای پزشکی/ کسب سود به قیمت جان انسان‌ها

روزهای بروجرد- رئیس‌کل دادگستری لرستان، از آمار رو به افزایش خطاهای پزشکی در این استان انتقاد کرد و گفت: رقابت برخی مراکز درمانی به سمتی رفته که کسب سود به قیمت جان انسان‌ها تمام می‌شود.

به گزارش مهر، جعفر بدری، در جلسه شورای اداری بیرانشهر در سخنانی، گفت: گزارش های زیادی در ارتباط با غیراستاندارد بودن فعالیت بعضی مراکز درمانی دولتی وجود دارد.

وی افزود: متاسفانه در چند سال اخیر به دلیل سوء تدبیر در اجرای طرح سلامت بین مراکز درمانی برای کسب درآمد بیشتر، رقابت ناسالمی شکل گرفته است و به دلیل استفاده از کادر درمانی غیر مجرب، تشخیص غیر دقیق، درمان نادرست یا ناقص بیماری و یا عدم مراقبت از بیمار بعد از عمل، آسیب های جدی به بیماران وارد شده و گاهی منتهی به فوت بیمار شده است و آمار خطاهای پزشکی رو به افزایش است.

رئیس کل دادگستری لرستان ادامه داد: ایران در سال های گذشته در زمینه بهداشت و درمان موفقیت های چشمگیری داشته و می تواند به قطب درمانی جهان تبدیل شود ولی بر اثر سیاست های نادرست، بعضی مراکز درمانی دولتی و خصوصی به واسطه کثرت مراجعات و اشتباه در عملکرد کادر درمانی صدمات غیر قابل جبرانی به برخی بیماران وارد کرده اند و ادامه این وضع می تواند اعتماد مردم را به معالجات پزشکی از بین ببرد.

بدری، عنوان کرد: با اجرای طرح سلامت انتظار می رفت با بودجه کلانی که در اختیار دانشگاه های علوم پزشکی قرار گرفته کیفیت درمان و خدمات پزشکی نیز ارتقاء داده شود اما باکمال تاسف در برخی مراکز نه تنها به درمان درست و جدی بیماران توجه نمی شود بلکه به نوعی در تجارت و کسب سود به قیمت جان انسان ها رقابت می کنند.

وی اظهار داشت: مشکل اساسی کجاست؟ چرا با وجود تلاش های صورت گرفته و اختصاص بودجه کلان هنوز وضعیت درمان و فضای درمانگاه ها و کلینیک های استان مناسب و قابل اعتماد نیست.

رئیس کل دادگستری لرستان، افزود: از زبان مسئولین شنیده می شود که می گویند هنوز زود است که؛ استان پزشک متخصص مانند کلان شهر ها داشته باشد، این مسئله زمان می طلبد تا متخصصانی تربیت شوند، ولی به طور قطع باید بگویم این تصور اشتباه است، استان لرستان دارای پزشکان متخصص و ماهر زیادی است که می تواند نیازمندی های مردم استان را تامین کنند.

بدری ادامه داد: مسئولیت دانشگاه علوم پزشکی است که شرایط و وضعیت را طوری فراهم کنند که پزشکان متخصص تشویق شوند با خدمت در مراکز درمانی به درمان شهروندان مشغول شوند.

وی افزود: انتظار می رود که دانشگاه علوم پزشکی بر شاخصه ها و معیار استانداردها را نظارت کند و بیمارستان های دولتی و خصوصی را مورد ارزیابی دقیق و کیفی قرار دهد و چنانچه بر اثر کمبود تجهیزات پزشکی انجام برخی معالجات مخاطره آمیز باشد آن را متوقف کند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close