اخبار بروجرد

۱۶۰هکتار زمین باغی شیبدار در بروجرد ایجاد شده است

روزهای بروجرد- مدیر جهاد کشاورزی بروجرد گفت: ۱۶۰هکتار باغ در زمین های شیبدار و کم بازده در سطح زمین‌های این شهرستان از سال ۹۶ تاکنون ایجاد شده است.

عزت الله نباتی در گفت وگو با ایرنا افزود: از این مقدار زمین های باغی ایجاد شده که اختصاص به کشت بادام دارد ۴۶ هکتار در سال جاری اجرا شده است.

وی اظهار داشت: برای احداث هر هکتار باغ در زمین های شیبدار و کم بازده حدود ۲۷ اصله نهال رایگان توزیع و برای هرهکتار سه میلییون تومان هزینه شده و به طور متوسط در هر هکتار یک فرصت شغلی مستقیم ایجاد شده است.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد گفت: تا پیش از سال ۹۶ طرح های ناچیزی در خصوص توسعه باغات در زمین های شیبدار و کم بازده اجرا شده است.

نباتی افزود: در هر هکتار زمین های باغی کشت بادام بین ۷۰۰تا یک میلیون تن بادام است که حدود پنج میلیون تومان در هرهکتار سودآوری داشته که ۱۰برابر هزینه درآِمد کشت گندم است.

  وی مجموع زمین های باغی این شهرستان را بیش از ۱۲هزار و ۶۰۰ هکتار عنوان کرد و افزود:  سالانه ۹۰ هزار تن محصولات باغی در این شهرستان تولید می شود.

نباتی گفت: محصولات باغی شهرستان بروجرد شامل گلابی، سیب، به، آلبالو، آلو، گیلاس، زردآلو، انگور، هلو، شلیل، گردو، بادام، فندق، سنجد و انجیر می باشند.

طرح احداث چهار هزار و ۴۰ هکتار باغ در زمین های شیبدار و کم بازده استان لرستان طی سال ۹۶ تاکنون انجام شده و امروز پنجشنیه از طریق ویدیو کنفرانس با حضور رییس جمهوری رسما بهره برداری می شود.

لرستان بین ۲.۹ تا سه میلیون تن تولید کشاورزی و باغی دارد، ۸۰۰ هزار هکتار زمین زراعی و  ۴۲ هزار و ۶۰۰ هکتار باغ مثمر با تولید ۲۸۰ هزار تن ظرفیت بزرگی برای این استان محسوب می شود و  پنج میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان ارزش  تولیدات کشاورزی لرستان در زیر بخش‌های زراعی، دامی و باغی است.

تگ ها

مقالات مشابه

1 thought on “۱۶۰هکتار زمین باغی شیبدار در بروجرد ایجاد شده است”

  1. چرا خانه سازی را به اراضی دایر و اصلی ترین محل وجود قنات (اراضی گیجالی ) رفته هست وباغهای این اراضی نابود شدند جالب اینکه منابع طبیعی هم از این اراضی سند دار تملک کرده است.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close