اخبار لرستان

استاندار لرستان: مدیران در مقابل واگذاری طرح های نیمه تمام به بخش خصوصی مقاومت نکنند

روزهای بروجرد- استاندار لرستان گفت: با توجه به اینکه واگذاری طرح های نیمه تمام یک تصمیم کشوری در سطوح عالی و از اولویت های دولت است، مدیران نباید نسبت به این امر مقاومت کنند.

به گزارش ایرنا، استاندار لرستان روز یکشنبه در جلسه شورای اقتصاد مقاومتی در محل استانداری افزود: واگذاری طرح ها به بخش خصوصی با تایید مراجع کشوری از جمله شورای هماهنگی سه قوه تصویب و به اندازه کافی کارشناسی شده است پس مدیران استانی و میانی نباید در مخالفت با این مصوبه کلیدی، موجب پس رفت طرح ها شوند.

وی ادامه داد: در این راستا اقدامات خوبی در لرستان شکل گرفته اما کافی نیست بنابراین باید برنامه دقیق دستگاهها در این خصوص با ثبت ماهانه در سامانه مربوطه، اطلاع رسانی شود.

وی اظهار داشت: چند ایستگاه پمپاژ آب کشاورزی لرستان که از دهه ۸۰ تاکنون نیمه کاره مانده بود در این راستا به اتمام رسیده و آماده افتتاح شده است.

استاندار لرستان گفت: هدفگذاری سال ۹۷ در راستای واگذاری طرح های نیمه تمام به بخش خصوصی ۳۰ درصد بوده که سهم لرستان از این میزان معادل ۷۶۰ میلیارد ریال از اعتبارات عمرانی بوده است.

خادمی اجرای درست و اصولی مصوبه واگذاری طرح های نیمه تمام را از وظایف مدیران برشمرد و تصریح کرد: با تکمیل این طرح ها توسط بخش خصوصی، سرمایه ای از کشور خارج نمی شود.

وی با اشاره به اجرای طرح های (PPP) مشارکت خصوصی عمومی در دنیا افزود: دولت و بخش خصوصی باید با همکاری یکدیگر نسبت به تکمیل طرح های ناتمام اقدام کنند تا هزینه های هر۲ طرف نیز کاهش یابد.

وی با تاکید بر تغییر رویکرد مدیران در این خصوص گفت: باید تنگ نظری و رقابت های داخلی کنار گذاشته شود و واگذاری طرح ها به بخش خصوصی جدی در دستور کار قرار گیرد.

استاندار لرستان تاکید کرد: موضوع واگذاری طرح های نیمه تمام از معیارهای ارزیابی عملکرد استانها در حوزه اقتصاد مقاومتی است و باید علاوه بر پیگیری این مهم، محاسبات کارشناسی و اقدام قانونی دقیق قبل از مراحل واگذاری توسط دستگاه ها انجام شود تا مشکلی برای بخش خصوصی ایجاد نشود.

علی یاور عزیزپور مدیرکل ورزش و جوانان لرستان نیز گفت: امسال طرح پایگاه قهرمانی بروجرد با اعتبار ۱۳ میلیارد رال واگذار شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان نیز گفت: از مجموع ۲۵ طرح اجرایی استان شامل ۱۱ استانی و ۱۴ ملی استانی، گزارش های لازم تهیه شده است.

رضا میرزایی افزود: از طرح های استانی هفت مورد تایید و وارد فاز انتخاب سرمایه گذار شده که ایستگاه پمپاژ کلکله محمودآباد با ۹۲ درصد پیشرفت، اردیبهشت سال آینده بهره برداری می شود.

به گفته وی گزارش مالی ۱۴ طرح ملی استانی نیز تهیه و برای تایید به مدیریت منابع آب ایران ارسال شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز گفت: امسال اجرای ۱۸۰ طرح با مشارکت خیران به تصویب رسید که از این تعداد کار ۱۰۰ طرح نهایی شده است.

دکتر کوروش ساکی افزود: در این راستا یک خیر تکمیل طرح بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی دورود را تقبل کرده است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close