اخبار بروجرد

۷۷۷ نفر در کلاس های سواد آموزی بروجرد ثبت نام کردند

روزهای بروجرد- مسئول نهضت سواد آموزی بروجرد گفت: در سال جاری ۷۷۷ نفر در ۱۵۰ کلاس سواد آموزی این شهرستان ثبت نام کردند.

عبدالرضا خسروی در گفت و گو با ایرنا با اشاره به رشد ۹۰ درصدی جذب سواد آموز در سال جاری بیان کرد: مجموع سواد آموزان ثبت نام شده در کلاس های نهضت سواد آموزی سال قبل ۴۱۷ نفر بود.

وی افزود: مجموع جمعیت بیسواد ۱۰ تا ۴۹ سال شهرستان بروجرد سه هزار تن است.

مسئول نهضت سواد آموزی بروجرد اظهارداشت: نرخ بیسوادی در بین بانوان حدود یک درصد و در بین مردان ۱،۲ درصد هستند.

خسروی اضافه کرد: در گرامیداشت هفته نهضت سواد آموزی در بروجرد مرکز یادگیری غیرانتفاعی گل نرگس افتتاح شده که با جذب ۶۰ سواد آموز تا کنون توانسته در راستای جذب سواد آموزان موثر باشد.

وی ادامه داد: انتظار می رود افراد بیسواد و کم سواد ۱۰ تا ۴۹ سال با حضور در کلاس های سوادآموزی از نعمت خواندن و نوشتن برخوردار شوند.

مسئول نهضت سواد آموزی بروجرد با بیان اینکه ریشه کنی بی سوادی نیازمند عزم همگانی و تشویق بی سوادن به جذب درکلاس های نهضت سواد آموزی است، گفت: این مهم تا کنون دراین شهرستان محقق شده و نرخ بی سوادی به یک درصد رسیده است.

خسروی افزود: طرح های نهضت سوادآموزی شامل حلقه های کتابخوانی، خود آموز، فرد به فرد و گروهی است و در این طرح های نیز مشوق های مالی برای افراد آموزش دهنده و آموزش گیرنده در نظر گرفته شده است.

وی اظهارداشت: عضویت رایگان سواد آموزان در کتابخانه شهید باهنر، دیدار با امام جمعه بروجرد و غبار روبی گلزار شهدا از جمله برنامه های هفته نهضت سواد آموزی دراین شهرستان است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close